رسانه ملی و مطبوعات ذهن مردم را نسبتا به زکات روشن کنند
کد خبر: 3682055
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
علیدادی‌سلیمانی:

رسانه ملی و مطبوعات ذهن مردم را نسبتا به زکات روشن کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: تبلیغ پیرامون زکات کم است و باید تلاش جدی شود تا رسانه ملی و مطبوعات ذهن مردم را نسبتا به زکات روشن کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در نشست روحانیون و مسئولان زکات استان کرمان گفت: مسئله اول در بحث زکات نگاهی است که قرآن کریم دارد و هر جا سخن از اقامه نماز است به دنبال آن پرداخت زکات مطرح شده است.
وی بیان کرد: زکات در نگاه قرآن کریم دو محور دارد، اول فریضه و واجب است و دوم اینکه زکات ارتباط مالی میان شخص و همنوع خودش است و باید در عملیاتی‌ شدن زکات تلاش کرد زیرا مردم کمتر به آن حساس هستند لذا مردم باید حساسیت بالایی نسبت به آن داشته باشند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: تبلیغ پیرامون زکات کم است و باید تلاش جدی شود تا رسانه ملی و مطبوعات ذهن مردم را نسبتا به زکات روشن کنند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: زکات در بحث‌های شرعی جایگاه ممتازی دارد اما متأسفانه اسلام آن‌طور که باید تبلیغ نمی‌شود، گاهی چیزهایی تبلیغ می شود که اصلا در اسلام نیست و از آن طرف موارد مهم در اسلام یا اصلا تبلیغ نمی‌شود یا کم تبلیغ می‌شود لذا با وجود گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اما اسلام در بعضی حوزه‌ها مظلوم است‌.
وی ادامه داد: چشم‌انداز اسلام این است فقیر در جامعه نباید باشد زیرا اسلام دین فقرزدا است و یکی از تدابیر اسلام برای از بین بردن فقر، زکات است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ممکن است سئوال پیش آید چرا زکات در فقر متمرکز نشده؟ گفت: دلیل عمده این است چشم‌انداز اسلام تجربه جامعه بدون فقر است و اسلام نمی‌خواهد فقط در جامعه بدون فقر متمرکز شود، اسلام می‌خواهد مردم در رفاه نسبی قرار گیرند لذا اسلام بحث‌های مربوط به اقتصاد مردم را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری کرده است.
وی درباره راهکارهای اقتصادی اسلام اظهارکرد: خمس برای هزینه ترویج دین، زکات مربوط به جامعه و کم کردن فاصله طبقاتی و کارهای عام‌المنفعه و مالیات مربوط به امور دیگر است و مردم باید توجیه شوند که زکات چه گوهر گرانبهایی است و امنیت روانی برای جامعه حتی پولدارها دارد زیرا اگر فاصله طبقاتی زیاد شد، طبقه پایین‌تر به فکر شورش علیه طبقه بالاتر می‌افتند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مصرف زکات باید دقیق برای مردم گفته شود و ظرفیت واقعی زکات در استان کرمان احصاء و هدف گذاری شود.

captcha