پیشگیری از اعتیاد نیازمند کار فرهنگی است
کد خبر: 3682108
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

پیشگیری از اعتیاد نیازمند کار فرهنگی است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: مواد افیونی که افراد جامعه را درگیر می‌کند باید با کار فرهنگی از جامعه ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: مواد افیونی که افراد جامعه را درگیر می‌کند باید با کار فرهنگی از جامعه ریشه کن شود.
وی، افزود: 10 درصد از بودجه فرهنگی شهرداری نیز باید برای پیشگیری و مبارزه با مود مخدر اختصاص یابد و این موضوع، الزام قانونی و از وظایف شهرداری است.
خدابخش خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود سرپناه برای معتادان به ویژه زنان معتاد و نبود گرمخانه برای افراد بی خانمان و کارتن خواب، شهرداری باید به جای اجاره ساختمان، مکانی را در داخل شهر برای سهولت دسترسی این افراد احداث کند و بهزیستی نیز برای تجهیز و خدمات رسانی به این افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی با شهرداری همکاری داشته باشد.
 استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: احداث سرپناه برای زنان معتاد که سرگردانی آنان تبعات خطرناکی دارد باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد و در این زمینه باید از ظرفیت خیران نیز استفاده کرد.

captcha