حاشیه نشینی 41 درصدی مردم سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3682119
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

حاشیه نشینی 41 درصدی مردم سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به‌طور میانگین 41 درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند و در این بین چابهار با 50 درصد، بیشترین آمار حاشیه‌نشینی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان صبح امروز در مجمع توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی که در زاهدان برگزار شد، گفت: به‌طور میانگین 41 درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند و در این بین چابهار با 50 درصد، بیشترین آمار حاشیه‌نشینی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به درصد حاشیه نشینی در سایر نقاط استان، بیان کرد: همچنین در زابل 45 درصد، کنارک 45 درصد، زاهدان 44 درصد و در ایرانشهر نیز 23 درصد حاشیه‌نشینی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه حاشیه نشینی آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد، افزود: متأسفانه ساکنین حاشیه شهرها از مشکلات بسیاری از جمله عدم برخورداری از شغل پایدار و روی آوردن به مشاغل کاذب، بی‌سوادی، پایین بودن سطح بهداشت، عدم بهره‌مندی از آب سالم، اعتیاد، کمبود روشنایی و در نتیجه افزایش سرقت رنج می‌برند.
مالکی اظهار کرد: دلیل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی، بیکاری و نبود شغل در روستاها است که دلایل مختلفی دارد، اما می‌توان با اجرای طرح‌های توانمندسازی تا حد زیادی این مشکلات را رفع کرد.

captcha