اصلاح روابط زوجین موجب تربیت صحیح فرزندان می‌شود
کد خبر: 3682145
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

اصلاح روابط زوجین موجب تربیت صحیح فرزندان می‌شود

گروه فرهنگی: کارشناس فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: آن چیزی که در ساختن خانواده مهم به نظر می‌رسد، توجه به اصلاح، ارتقاء و تکمیل روابط زوجین است به طوریکه هر چقدر آن روابط اصلاح شود، اثر تربیتی غیرمستقیم بر فرزندان خانواده خواهد داشت و دوم اینکه باید به حسن تربیت فرزندان نیز توجه کرد.

مسعود قربانی کارشناس فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در سال 1999 سازمان بهداشت جهانی چهار معضل اساسی را به عنوان مهمترین چالش‌های دنیای امروز نام برد که عبارت از فقر و شکاف طبقاتی، سلاح‌های کشتارجمعی، آلودگی‌های زیست محیطی و اعتیاد بود.
وی با اشاره به اینکه در کنار این واقعیت‌ها جرائم خشن و مبتنی بر خشونت نیز آمار رو به افزایش در کشور ما داشته است، خاطرنشان کرد: وجود جرائم و آسیب‌های اجتماعی امری محسوس و مشهود است و پذیرش آن در نخستین اقدام برای مقابله با این‌گونه پدیده‌ها به نظر می‌رسد.
قهرمانی اذعان کرد: دنیای امروز رویکردی متفاوت با پدیده‌های اجتماعی دارد پس رویکردی موفق است که علمی و کارشناسی شده باشد بنابراین در ابتدای امر باید بدانیم راه آن مقابله علمی است از این‌رو علمی مختص به مقابله، کاهش و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی به عنوان جرم‌شناسی ظهور و بروز کرده است.
وی تصریح کرد: باید برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مطالعات علمی صورت گیرد تا مشخص شود علل و عوامل موثر بر وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی چیست.
کارشناس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان یادآور شد: جرم‌شناسان معتقدند عوامل بیرونی موثر بر ارتکاب جرم نقش بسزایی دارد و خانواده مهمترین عامل وقوع جرم و در عین حال موثرترین عامل پیشگیری از وقوع جرم است البته در این مجال صحبت از خانواده سالم و اسلامی نمی‌گنجد اما باید دانست خانواده مهمترین عامل پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم است.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در ساختن خانواده مهم به نظر می‌رسد، توجه به این نکته است نخست اصلاح، ارتقاء و تکمیل روابط زوجین است به طوریکه هر چقدر آن روابط اصلاح شود، اثر تربیتی غیرمستقیم بر فرزندان خانواده خواهد داشت و دوم اینکه باید به حسن تربیت فرزندان نیز توجه کرد.
قهرمانی با بیان اینکه روش تربیتی مقتدرانه اثرگذار خواهد بود و باید این روش را در درون جامعه آموزش داد سپس درون خانواده اجرا کرد، یادآور شد: آموزش برای ساختن خانواده صحیح و اسلامی لازم است و باید به آن توجه ویژه شود.

 

captcha