برگزاری 12 نشست‌ علمی تخصصی در آستانه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر
کد خبر: 3682146
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

برگزاری 12 نشست‌ علمی تخصصی در آستانه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر

گروه جامعه: نشست‌های علمی تخصصی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از جمله نشست‌های «ساخت زیورآلات اسلامی» بهمن‌ماه سال جاری، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، 12 نشست تخصصی در بهمن‌ماه و پیش از آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برپا می‌شود.

قرار است این سلسله نشست‌ها با حضور اساتید برجسته هنر صنعت مد و لباس و بیشتر با رویکرد موضوعی لباس اقوام، کارآفرینی در عرصه پوشاک و طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی برگزار شود.

حضور در این نشست‌ها برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان، اساتید دانشگاه، صاحبان برند و علاقه‌مندان به عرصه مد و لباس رایگان است.

از جمله موضوعات نشست‌های دوره گذشته جشنواره مد و لباس فجر می‌توان به نشست‌هایی چون نقد و بررسی صنعت پوشاک، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و بومی هنر ایرانی و کاربرد آن در طراحی لباس، معرفی چرخه‌های صنعتی و تکنولوژی جدید دوخت لباس، بازاریابی و کارآفرینی در پوشاک، پژوهش در پوشاک، شناخت و کاربرد رنگ در طراحی لباس، بهداشت و پوشاک، شناخت و کاربرد پارچه در طراحی لباس، زیبایی شناسی پوشاک از نظر علمی، بررسی قابلیت‌ها و آسیب‌های صنایع وابسته به حوزه پوشاک و منسوجات، استراتژی طراحان در فضای کسب و کار و صنعت و روش تحقیق در پوشاک اشاره کرد.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش‌های تخصصی و میان رشته‌ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت  اسلامی - ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار، ارج‌نهادن به چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از جمله اهداف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

زمان و مکان برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هفتمین جشنواره مد و لباس فجر متعاقبا اعلام می‌شود.  

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه 96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود. 

captcha