خانواده ها شرایط عبادت را برای فرزندان و دانش آموزان تبیین کنند
کد خبر: 3682161
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

خانواده ها شرایط عبادت را برای فرزندان و دانش آموزان تبیین کنند

گروه معارف: کارشناس قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مجریان آموزش و پرورش و خصوصاً خانواده ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در بخش آموزش، مفاهیم مربوط به عبادت خدا و صفات معبود و شرایط عبادت را برای فرزندان و دانش آموزان تبیین کنند.

وحید سیدهاشمی، کارشناس قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به تأثیر نماز تصریح کرد: فرزندان ما مانند پرنده ای هستند که پرو بال آنان خانواده و مدرسه هستند و برای پرواز او باید هر دو بال هم خانواده و هم مدرسه کنار او باشند و ضعف هر کدام از آن دو به ضعف پرواز وی منجر می شود و باید با تغذیه فکری، روحی و مادی و معنوی او را برای رسیدن به هدف آماده کنند و در این زمینه نباید از اثرات مسائل اعتقادی و امدادهای الهی غافل شد.
وی ادامه داد: نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خداست و این مقوله را اولیاء در خانه و مربیان در مدرسه باید به دانش آموزان تلقین کنند و آنان را از کودکی با این فریضه ی الهی آشنا سازند.
سید هاشمی تصریح کرد: نماز در قرآن بيش از هر عبادتي تكرار شده و از هيچ عبادتي در قرآن به اندازه نماز، سخن به میان نیامده است، به طوري كه بيش از 102 مرتبه از نماز و احكام و آثار گوناگون آن در قرآن سخن به میان آمده است.
این کارشناس قرآن ادامه داد: تعلیم و تربیت دینی گرایش فطری انسان به عبادت را تقویت می نماید و آن را در مسیر صحیح، که همان پرستش خدای متعال است، هدایت می کند.
وی در پایان گفت: مجریان آموزش و پرورش و خصوصاً خانواده ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در بخش آموزش، مفاهیم مربوط به عبادت خدا و صفات معبود و شرایط عبادت را برای فرزندان و دانش آموزان تبیین، و در بخش تربیت، انگیزه عبادت را در آنها ایجاد و تقویت نمایند تا با عشق و رغبت قلبی به عبادت بپردازند.

captcha