عدم حمایت از پژوهشگران قرآنی یکی از تهدیدات مهم حوزه پژوهش
کد خبر: 3682167
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

عدم حمایت از پژوهشگران قرآنی یکی از تهدیدات مهم حوزه پژوهش

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک پژوهشگر برتر قرآنی عنوان کرد: عدم حمایت از پژوهشگران قرآنی از مشکلاتی است که در این راستا می‌توان با تشکیل انجمن پژوهشگران در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، اقتصادی و ... با ارائه برخی تسهیلات شاهد خروجی و دستاورد عملی ممتاز در موضوعات مختلف بود.

سید مصطفی موسوی، پژوهشگر برتر قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم قرآن از دانشکده علوم قرآنی ملایر هستم.
وی افزود: پروژه تحقیقاتی بنده در سال 83، با نام«زنان قرآنی» در همایش پروژ‌ه های تحقیقاتی تهران به عنوان پایان نامه برتر انتخاب شد، در سال 95 پروژه تحقیقاتی دیگری با نام «بررسی و تبیین کارکرد‌های احتجاجات پیامبر اکرم(ص) در جهان معاصر» به عنوان پایان نامه دوره ارشد اینجانب جهت ارزیابی به دانشگاه علوم و معارف قرآن در شهر قم ارسال شد.
موسوی اضافه کرد: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته این پایان نامه به عنوان یکی از پروژه‌های برتر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم انتخاب شد و حق امتیاز چاپ به عنوان کتاب را کسب نمود، در حال حاضر نیز مقاله‌ای تحت عنوان «اثبات امکان وقوع معاد با نگرشی بر سیره احتجاجی پیامبر اکرم(ص)» در دست نگارش دارم.
این پژوهشگر برتر قرآنی ادامه داد: متأسفانه بیشتر مقالات نگارش شده در عصر حاضر رونویسی و کپی شده و به دور از نوآوری و دانش افزایی است همچنین عدم ارزیابی مناسب از مقالات و مطالب علمی- پژوهشی از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر حوزه پژوهش کشور را تهدید می‌کند.
وی عنوان کرد: عدم حمایت از پژوهشگران از دیگر مشکلات این حوزه است که در این راستا می‌توان با تشکیل انجمن پژوهشگران در حوزه‌های مختلف همچون، قرآنی، فرهنگی، اقتصادی و ... با ارائه برخی تسهیلات شاهد خروجی و دستاورد عملی ممتاز در موضوعات مختلف بود.
وی به عنوان یک فعال قرآنی کمبود بودجه‌های قرآنی و مدیریت نامناسب و سلیقه‌ای را مهمترین مشکل فعالان قرآنی عنوان کرد.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: پژوهشگران بدانند که نگارش مقاله و کتاب و به طور کلی فعالیت در حوزه پژوهش امری زمان بر و طاقت فرسا است لذا باید در انجام پروژهای تحقیقاتی صبور بود.
موسوی ادامه داد: همچنین باید از غرض ورزی و جبهه گیری‌های بی مورد در این حوزه خودداری نمود، آنچه در این بین مهم است تولید محتوایی ساده، شفاف و قابل استفاده در جامعه است.

captcha