برگزاری جشنواره رسانه، مطبوعات و قرآن در قزوین
کد خبر: 3682170
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

برگزاری جشنواره رسانه، مطبوعات و قرآن در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره فرهنگی رسانه، مطبوعات و قرآن به‌منظور جریان سازی حرکت عمومی برای انس با قرآن و عترت در قزوین در بهمن ماه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، هم‌زمان با هفته قرآن و عترت در استان قزوین جشنواره فرهنگی رسانه، مطبوعات و قرآن برگزار می‌شود.
این جشنواره با محورهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باورهای دینی در جلوگیری از چالش‌های اجتماعی، سنت و آداب رسوم دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق قرآنی در حوزه فردی و استکبارستیزی و دشمن‌شناسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و دبیرخانه اجرایی آن نیز بسیج رسانه استان است.
تمامی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، عکاسان مطبوعاتی، خبرگزاری‌ها و فعالان عرصه رسانه‌های دیجیتال می‌توانند آثار خود رزا برای شرکت در رشته‌های رسانه و مطبوعات، تلاوت قرآن کریم، آواها و نغمه‌های دینی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی، هنر سینما، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی و سنتی به دبیرخانه ارسال کنند.
آثار ارسال‌شده در جشنواره فرهنگی رسانه، مطبوعات و قرآن در بخش‌های خبر و مصاحبه خبری، گزارش، یادداشت و مقاله، عکس خبری و تیتر مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی آثار ارسال‌شده به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
هر متقاضی می‌تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد و آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر در آن قیدشده باشد و در صورت عدم درج نام، اثر باید توسط مدیرمسئول نشریه تائید شود، در صورت ارسال آثار بیشتر از تعداد تعیین‌شده از سوی دبیرخانه برخی آثار به‌صورت اتفاقی انتخاب و حذف خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره تا 20 بهمن‌ماه سال‌جاری مهلت‌دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در قزوین ارسال کنند. بررسی آثار در روز 25 بهمن‌ماه انجام خواهد شد.
شرکت‌کنندگان در بخش عکس علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس‌های خود را بدون جلوه‌های ویژه در قالب لوح فشرده تحویل دهند.
همچنین هیچ‌یک از اعضای جشنواره و داوران و کمیته اجرایی نمی‌توانند اثری به جشنواره ارائه کنند و حق شرکت ندارند تا فرصت بیشتری برای اصحاب رسانه برای شرکت در جشنواره ایجاد شود.
از جمله اهداف جشنواره فرهنگی رسانه، مطبوعات و قرآن می‌توان به آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از آن، جریان سازی حرکت عمومی برای انس با قرآن و عترت، تحکیم پیوند بین دین و رسانه با معرفی رسانه‌های برتر در خصوص مضامین عالی قرآن و عترت، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و توسعه ظرفیت‌های موجود اشاره کرد.
بسترسازی مناسب برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌ها، فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار و شناسایی رسانه فعال در حوزه قرآن و عترت به‌منظور سالم‌سازی هر چه بیشتر فضای عمومی جامعه از دیگر اهداف جشنواره به شمار می‌رود.
ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باورهای دینی در جلوگیری از چالش‌های اجتماعی، سنت و آداب رسوم دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق قرآنی در حوزه فردی و استکبارستیزی و دشمن‌شناسی از جمله محورهای این جشنواره است.
به گزارش ایکنا متقاضیان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در بسیج رسانه استان واقع در شهرک کوثر، خیابان اندیشه ارائه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 09356084690 تماس حاصل کنند.

captcha