برگزاری چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3682173
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

برگزاری چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امروز، 25 دی‌ماه در نشست هماهنگی چهارمین دوره جشنواره خوارزمی، اظهار کرد: رشد و تقویت روحیه کنجکاوی، پرورش خلاقیت و تعمیق روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان از اساسی‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش است.
وی افزود: این جشنواره نیز با رویکرد علمی و رقابت فناورانه هر ساله در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: این جشنواره امسال در 6 محور پژوهش-دست سازه-ادبیات فارسی-زبان انگلیسی-فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه کار و فناوری و با اولویت منابع طبیعی، محیط زیست و آب برگزار می‌شود.
همچنین، ایوب رضایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال گذشته 27 هزار نفر آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند که 18 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و 6 نفر صاحب مقام برتر کشوری در رشته‌های بازارچه –پژوهش- آزمایشگاه-دست سازه-زبان انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی شدند.
وی تصریح کرد: حمایت مالی و معنوی ادارات و سازمان‌های استان از دانش‌آموزان پژوهشگر می‌تواند زمینه مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در این جشنواره را فراهم کند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دانش‌آموزان استان در سال گذشته صاحب 6 مقام برتر کشوری شدند.
رضایی ابراز کرد: دانش‌آموزان فرصت دارند تا نیمه اول بهمن‌ماه سال‌جاری طرح‌های خود را به مدارس تحویل دهند.

captcha