اجرای برنامه های قرآنی توسط روحانی مستقر روستای زرد شهرستان مانه وسملقان
کد خبر: 3682249
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

اجرای برنامه های قرآنی توسط روحانی مستقر روستای زرد شهرستان مانه وسملقان

گروه فعالیت های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مانه وسملقان گفت: به همت روحانی مستقر روستای زرد از توابع بخش سملقان برنامه های حفظ وقرائت قرآن کریم ویژه نونهالان ، نوجوانان وجوانان در این روستا برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام هادی غیبی،روحانی مستقر روستای زرد شهرستان مانه وسملقان اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی، حفظ وقرائت قرآن کریم ویژه نونهالان، نوجوانان وجوانان، ایراد سخنرانی و پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی مراسمات عزاداری و جشن در روستا از جمله برنامه های فرهنگی و تبلیغی وقرآنی در این روستا به شمار می رود. 

حجت الاسلام هادی غیبی روحانی مستقر روستای زرد نیز با اشاره به استقبال چشمگیر مردم این روستا از برنامه های دینی و مذهبی ، افزود : برگزاری جلسات ختم قرآن ، آموزش قرآئت ، روانخوانی و تجوید قرآن ، کلاس های حفظ جزء 30 و همچنین کلاس های احکام و عقاید ویژه نوجوانان وجوانان از دیگر برنامه های این روستا است.

وی با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گفت: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی مانه وسملقان تاکنون بیش از50نفرازخواهران وبرادران روستا دراین کلاسها شرکت داشتند که ابتداء قرآن آموزآن با یک دوره مقدماتی با روش حفظ آشنا شده اند.

روحانی مستقر روستای زرد اضافه کرد: دراین دوره ابتداء سوره مریم به عنوان شروع کلاسها انتخاب شده است که دریک ترم به مدت 40روز بسیاری ازقرآن آموزان موفق به حفظ جزء16 قرآن شده اند.

وی افزود: درپایان هردوره آزمون کتبی ازحافظان گرفته می شود که درصورت موفقیت وکسب نمره مطلوب به ترم دوم وحفظ دوساله راه پیدا می کند.

captcha