چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام
کد خبر: 3682265
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
شرف‌بیانی خبر داد:

چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام از چاپ ۳۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در ایلام، گفت: زنان نقش مهم و فعالی در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشتند و امروز نیز می‌توانند در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت مهمی ایفا کنند .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با حضور در دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: موضوعات دفاع مقدس و پرداختن به آن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به همه دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی بوده و یک وظیفه همگانی است .
وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش محوری در راستای صیانت و نشر موضوعات دفاع مقدس دارد، افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، این بنیاد مرجع فعالیت‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس است و به همین خاطر نقش محوری در این زمینه دارد .
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: به ‌تازگی نیز مدیریت واحد خواهران در این بنیاد راه‌اندازی و فعال ‌شده که در تلاشیم از توان و ظرفیت زنان نیز در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود، همچنان که زنان در طول 8 سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشتند .
شرف‌بیانی با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس، یادآور شد: بخش عظیمی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را بانوان و خواهران تشکیل می‌دهند که این زمینه وجود دارد که همکاری‌ها و تعامل مشترکی در اجرای برنامه‌هایی ویژه خواهران به همت این دو نهاد برگزار شود .
وی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به حضور جوانان در این پایگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دارند و این آمادگی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس وجود دارد که از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این فعالیت‌ها در کانون‌های مساجد تقویت شود .
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: تلاش شده که فعالیت‌های محله محور در سطح مناطق مختلف برگزار شود و در این راستا نیز با تعامل و همکاری کانون‌های مساجد نیز فعالیت‌های مشترکی اجرا شود .
شرف‌بیانی یادآور شد: هم‌زمان با ایام فاطمیه و همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز برنامه‌های در سطح استان برگزار می‌شود که لازم است این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز و در یک برنامه مشترک با سیار نهادهای فرهنگی برگزار شود که تأثیرپذیری لازم را داشته باشد .
وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 22 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان چاپ‌شده است، یادآور شد: امسال نیز چاپ 30 عنوان کتاب نیز پیش‌بینی ‌شده است که 7 عنوان چاپ و 20 عنوان زیر چاپ قرار دارد و 3 عنوان نیز با موضوعات کودک و نوجوان، ایثار و شهادت و مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال چاپ خواهد شد .
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام عنوان کرد: در این راستا 500 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس برای توزیع در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اختیار کتابخانه‌های کانون‌های مساجد قرار خواهد گرفت .
گفتنی است، در این نشست مقرر شد که با تعامل و هم‌فکری واحد خواهران کانون‌های مساجد ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام برنامه‌های مشترکی به ‌صورت تفاهم‌نامه اجرایی شود
captcha