حمایت 11 هزار بانوی حامی از ایتام و فرزندان محسنین سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3682267
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

حمایت 11 هزار بانوی حامی از ایتام و فرزندان محسنین سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 11 هزار و 340 حامی زن از کودکان ایتام و محسنین نیازمند استان سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در حال حاضر 11 هزار و 340 حامی زن از کودکان ایتام و محسنین نیازمند استان سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنند.
محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: تعداد حامیان فعال ثبت شده در سیستم جامع اکرام 31 هزار و 204 حامی بوده که از این تعداد 11 هزار و 340 حامی زن دارای واریز ماهیانه به حساب ایتام و فرزندان خانوارهای تحت حمایت هستند.
وی با اشاره به کسب رتبه اول کمیته امداد استان در تحقق تعهدات حوزه اکرام ایتام و محسنین در کشور افزود: با گذشت حدود 16 سال از فعالیت حوزه اکرام این استان، 33 هزار و 991 نفر از ایتام تحت حمایت منجر به دریافت کمک‌های نقدی از حامیان شده‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به مصرف کمک‌های مردمی این استان در امور اشتغال‌زایی، درمان، مسکن، جهیزیه، معیشت، امنیت غذایی و آموزش نیازمندان، ادامه داد: در طول سال تعدادی از حامیان و خیران کمک‌های بزرگ در شهرستان‌های مختلف این استان داشته اند که با اولویت دادن به نیازهای اساسی زندگی نیازمندان به صورت هدفمند ارایه شده است.
میرامامی با بیان اینکه 69 درصد کمک‌های مستقیم حامیان به ایتام تحت حمایت نسبت به 9 ماهه سال گذشته رشد داشته است، یادآور شد: سال‌جاری حامیان طرح اکرام ایتام هشت میلیارد و 242 میلون تومان به فرزندان معنوی خود کمک نقدی کردند که نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت فرزندان ایتام و محسنین و همه سطوح نیاز خانوار دارد.
وی افزود: همچنین حامیان برای خدمت‌رسانی به ایتام 805 میلیون تومان به صورت کمک غیر نقدی در قالب طرح اکرام و ایتام پرداخت کردند که این امر موجب شده است ایتام از پشتوانه محکمی برای آینده خود برخوردار باشند.
وی اظهار کرد: نشست با فعالان حوزه بازار، اصناف، اتحادیه‌ها، ارگان‌ها، موسسات خیریه به منظور انسجام بخشی در خدمت رسانی به نیازمندان یکی از برنامه‌های این نهاد در طول سال است که با پیگیری‌های انجام شده امکان پایه‌ریزی یک اقدام سودمند برای پاسخگویی به مشکلات اقشار بی بضاعت خواهد بود.
میرامامی افزود: ارتباط با مراکز اقتصادی، نخبگان فرهنگی، دینی و اجتماعی، خیریه‌های موفق و همکار، تشکلها و موسسات حمایتی، هنری، ورزشی و صنفی از جمله عوامل مهم افزایش مشارکت حامیان امسال است.

captcha