مدرسه قرآنی در کبودرآهنگ راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3682355
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
سلسله گفت وگوهای ایکنا با شوراهای قرآنی استان همدان/1؛

مدرسه قرآنی در کبودرآهنگ راه اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای قرآن شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد با همکاری اداره آموزش و پرورش، مدرسه قرآنی در مقطع پیش دبستانی و دبستان در شهرستان کبودرآهنگ راه اندازی کند.

امید درویشی، رئیس شورای قرآن شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه 11 سال است که در حوزه‌های مختلف قرآن فعال است.
وی افزود: دوره‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و آموزش مداحی در طول هفته با استقبال خوبی روبرو است که با وجود حدود 70 قرآن آموز، 10 قاری، 3 مرتل، 2 موذن و 2 حافظ توسط مجموعه تربیت شده است.
درویشی با بیان اینکه مخاطبان دوره‌های قرآنی گروه‌های سنی 10 تا 45 سال هستند اضافه کرد: در روستای دستجرد، شیرین سو و پایگاه نوژه نیز دوره‌های ترتیل قرآن برپا و با استقبال خوبی مواجه است.
رئیس شورای قرآن کبودرآهنگ ادامه داد: بسیاری از قرآن آموزان این مجموعه حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات استانی ارگان‌های مختلف شده اند، علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های ورزشی در رشته‌های ژیمناستیک، کنگ فو و کیک بوکس برگزار می‌کند.
وی عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد با همکاری اداره آموزش و پرورش مدرسه قرآنی در مقطع پیش دبستانی و دبستان در شهرستان کبودرآهنگ راه اندازی کند.
درویشی ادامه داد: یکی از مشکلات این مجموعه کمبود بودجه و حمایت‌های مالی است و پیشبرد فعالیت قرآنی و دستیابی به اهداف بدون توجه به تامین منابع مالی امری مشکل است اما با این وجود این مجموعه با کمک خیرین همواره زنده و فعال است.
رئیس شورای قرآن کبودرآهنگ گفت: برای اینکه مروج قرآن باشیم حتما نیاز به پست و مقام یا داشتن کلاس و موسسه نیست، هر فرد مسلمان با اعمال و رفتار خود می‌تواند مروج فرهنگ متعالی وحی باشد و مخاطبان را به این مفاهیم والا دعوت کند.

captcha