بی‌تفاوتی جامعه در حوزه فریضتین ناشی از بی‌تفاوتی مسئولان است
کد خبر: 3682370
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

بی‌تفاوتی جامعه در حوزه فریضتین ناشی از بی‌تفاوتی مسئولان است

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: هر گونه بی‌تفاوتی مردم درباره امر به معروف و نهی از منکر ناشی از بی‌تفاوتی مسئولان است.

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر  کشور امروز 25 دی ماه در اولین نشست علمی – آموزشی گفتمان سازی در الگوهای رفتاری و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر که در سالن فتح‌المبین سپاه ساری برگزار شد، گفت: اگز مردم ببینند مسئولان نظام خودشان نسبت به امر به معروف بی‌تفاوت هستند طبیعی است مردم بی تفاوت می‌شوند و نباید در این باره از مردم خرده گرفت چرا که مردم در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنند.

وی افزود: اگر دولت اسلامی بسیاری از مصادیق منکر که اکنون در جامعه اسلامی  است در وزارت خانه خود، جلوگیری می‌کرد 60 درصد از مصادیق منکر در جامعه کاهش می‌یافت.

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر  کشور با تاکید بر اینکه حکومت باید مدعی امر به معروف و نهی از منتکر باشد، تصریح کرد: تمام فرقه های معتقد به امامت مثل امامیه، اسماعیلیه، زیدیه و... این وظیفه را از وظایف امام و حاکم جامعه می‌دانند.وی  با بیان اینکه باید مسئولان اسلامی به تمام حوزه‌های مصادیق معروف و منکر توجه داشته باشند، افزود: متاسفانه در همه دولت‌ها نسبت به امر به معروف اهمیت ویژه‌ای قائل نبودند.

میرمحمدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موضوعی اجتماعی است، گفت: قانون امر به معروف را مجلس تصویب می‌کند اما رئیس جمهور ما چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی حاضر نمی‌شوند این قانون را ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه ابلاغ نکردن قانون فریضتین از سوی دولت، خود از مصادیق منکر است، افزود: باید در این حوزه، ریشه‌ای برخورد کرد. 

بی‌تفاوتی جامعه در حوزه فریضتین ناشی از بی‌تفاوتی مسئولان است

captcha