یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر
کد خبر: 3682398
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر

گروه شهرستان‌ها: امسال در دومین سال پیاپی و در سالروز درگذشت مرحوم دکتر محمد کوثری، از پزشکان نیکوکار و خدوم تربت‌جام، مردم، ادارات و سازمان‌های این شهرستان در روزی به نام خدمت بی‌توقع، خدماتی رایگان ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امسال در دومین سال پیاپی و در سالروز درگذشت مرحوم دکتر محمد کوثری، از پزشکان نیکوکار و خدوم تربت‌جام، مردم، ادارات و سازمان‌های این شهرستان در روزی به نام خدمت بی‌توقع، خدماتی رایگان ارائه کردند.

دکتر محمودرضا تولیت، دبیر ستاد روز خدمت بی توقع و رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام مرحوم محمد کوثری که در دوران حیات خود خدمات بسیاری را به محرومین و نیازمندان ارائه داده بود، ستاد روز خدمت بی توقع در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر

وی به سوابق درخشان و خدمات بی توقع مرحوم دکتر محمد کوثری در این منطقه اشاره کرد و افزود: دکتر محمد کوثری پزشک فرهیخته و انسان‌دوستی بود که قریب به ۴ دهه به‌صورت شبانه‌روزی به مردم محروم و مرزی منطقه خدمات پزشکی ارائه کرد. این پزشک اکثر بیماران خود را رایگان ویزیت می‌کرد و حتی به بیماران نیازمند داروی رایگان می‌داد.

دکتر تولیت به زندگی ساده و بی‌تکلف این پزشک مردمی اشاره کرد و افزود: دغدغه همیشگی مرحوم کوثری، مردم محروم به‌ویژه بیمارانش بود تا جایی که حتی در بستر بیماری دست از طبابت برنداشت.
وی، حرکت امروز جامعه پزشکی و دیگر اقشار تربت‌جام در جهت خدمت بی‌منت به مردم شریف را موجب شادی روح آن پزشک عالی‌قدر دانست و گفت: امسال با تشکیل ستاد خدمت بی توقع در این شهرستان و مشارکت ادارات، مردم، بازاریان، پزشکان واقشار مختلف، خدماتی رایگان در این روز به مردم ارائه شد.
دکتر تولیت به خدمات ارائه شده توسط پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، دندانپزشکان، داروسازان، فیزیوتراپیست‌ها، کادردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی‌سنج‌ها، شنوایی‌سنج‌ها و ماما‌ها اشاره کرد و افزود: در این روز در بخش پزشکی هزار و ۷۹ خدمت پزشکی رایگان ارائه شد.

دبیر ستاد روز خدمت بی توقع با اشاره به خدمات رایگان ارائه شده توسط کمیته مردمی این ستاد، گفت: در این روز شاهد توزیع نان رایگان در ۴ نانوایی سطح شهر، ثبت‌نام رایگان در کتابخانه نصر و مزار، اهدای ۲۴۰ جفت کفش و نوشت‌افزار به دانش آموزان نیازمند ۲ مدرسه و ... بودیم.

یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر
وی به خدمات خیرین سلامت در این روز اشاره کرد و افزود: این افراد، ۲۰۰ سبد غذایی و ۱۰۰ بسته تحصیلی بین نیازمندان توزیع کردند و قرار شد صد اصله نهال در اسفندماه امسال کاشته شود. همچنین خیرین سلامت در بخش رفع مشکل و معضل کارتن‌خواب‌ها و تقبل هزینه دارویی بیماران معرفی‌شده نیز در این روز خدماتی ارائه دادند.
دکتر تولیت به تقبل ۱۰ جلسه فیزیوتراپی برای ۲۰ بیمار، توسط اداره بهزیستی تربت جام اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خدمات رایگان دندانپزشکی از قبیل کشیدن دندان، جرم‌گیری و پوسیدگی سطح یک به مدت ۱۰ روز کاری را با استقرار کانکس سیار دندانپزشکی در مناطق خیرآباد، یحیی‌آباد و انتهای خیابان میرقوام الدین و شهرک معلم را در برنامه خود گنجانده است.
رئیس نظام پزشکی تربت جام افزود: در این راستا اداره آموزش‌وپرورش شهرستان تربت‌جام خدماتی مانند به صدا درآوردن زنگ مدارس در روز خدمت بدون توقع، برگزاری اردوی تفریحی رایگان دانش‌آموزان نیازمند، ارائه مشاوره رایگان دانش‌آموزی با سقف ۳۰ نفر طی ۳ روز در محل مرکز مشاوره روانشناسی، ارائه خدمات رایگان پزشکی در کلینیک فرهنگیان، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در سطح مدارس شهرستان، پاک‌سازی یک پارک به‌صورت نمادین توسط دانش‌آموزان و توزیع فایل الکترونیک زندگینامه دکتر کوثری را ارائه کرد.

یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر
تولیت به فضاسازی محیطی و اختصاص بیلبورد‌های شهر و نصب بنر به مناسبت این روز توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌های شهری و نیز سرویس‌دهی رایگان ۹ دستگاه از تاکسی‌های شهری توسط سازمان حمل‌ونقل درون‌شهری از دیگر برنامه‌های این روز بود.
وی به نظارت و هماهنگی ارائه خدمات ۹۳ واحد صنفی و برپایی ایستگاه صلواتی مقابل محل سکونت قدیمی مرحوم دکتر کوثری را از برنامه‌های اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌جام معرفی کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت‌جام نیز در این روز هزینه دارویی، آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی بیماران معرفی‌شده را متقبل شد.
دبیر ستاد روز خدمت بی‌توقع خدمات مجتمع آموزش عالی تربت‌جام را این‌گونه تشریح کرد: حضور پزشک در خوابگاه‌های دانشجویی و ویزیت دانشجویان به‌صورت رایگان، استقرار ایستگاه سلامت با همکاری هلال‌احمر مقابل درب مجتمع و توزیع بروشور زندگینامه دکتر کوثری به تعداد ۵۰۰ نسخه از جمله برنامه‌های ارائه شده توسط این مجتمع بود.
وی با اشاره به تخفیف شهریه توسط مرکز آموزش علمی ـ کاربردی صنعت غذا تربت‌جام و تخفیف شهریه و مشاوره رایگان توسط دانشگاه آزاد این شهرستان در این روز، گفت: دانشگاه پیام نور تربت‌جام هزینه درمانی ۱۰ بیمار معلول دانشجو، برگزاری رایگان ۱۰ جلسه آموزش‌های قبل از ازدواج، تقبل آرد یک نانوایی برای توزیع نان رایگان در این روز، تکثیر هزار نسخه زندگینامه دکتر محمد کوثری، اهدای بن کتاب برای ۱۰ دانشجوی نیازمند را در این روز متقبل شد.

یک روز خدمت بی‌توقع مردم تربت‌جام به‌یاد پزشک خیر
تولیت به تقبل هزینه دارویی تا سقف دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توسط جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام اشاره کرد و افزود: طبخ و توزیع غذای گرم به نیازمندان، راه‌اندازی کاروان حمایتی و توزیع ۳۵ بسته غذایی، استقرار ایستگاه سلامت، راه‌اندازی کاروان سلامت در یک روستا، دیدار با سالمندان و بازدید از مرکز معلولان ذهنی وحدت از دیگر خدمات رایگان جمعیت هلال احمر تربت جام در این روز بود.
دبیر ستاد روز خدمت بی توقع، مشاوره‌های رایگان خانوادگی در مصلی الغدیر و مزار شیخ جام را از برنامه‌های کمیته بانوان و خانواده فرمانداری معرفی کرد و افزود: این کمیته در این روز خدماتی مانند مشاوره حقوقی رایگان توسط چند وکیل، توزیع رایگان ۳۰۰ پرس غذای گرم برای خانواده‌های مستمند، سرطانی و ایتام، توزیع گوشت مرغ تازه در بین نیازمندان، هماهنگی با سالن ورزشی جهت آموزش ورزش به همراه صرف صبحانه در این روز، خدمات فنی و حرفه‌ای در دوره‌های کوتاه‌مدت و ثبت‌نام طرح غربالگری اوتیسم برای کودکان ۲ الی ۷ سال را به‌صورت رایگان به مردم ارائه داد.

 

captcha