استقبال نوجوانان کویتی از جلسات قرآنی «ورتّل»
کد خبر: 3682442
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

استقبال نوجوانان کویتی از جلسات قرآنی «ورتّل»

گروه بین‌الملل: جلسات آموزش حفظ قرآن «ورتّل»(و با ترتیل بخوان) کویت با استقبال گسترده شهروندان این کشور مواجه‌شده، به‌طوری که 9 هزار قرآن‌آموز در سال 2017 میلادی در این حلقه‌های قرآنی شرکت کردند.

حضور 9000 قرآن آموز در حلقه های قرآنی کویتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه کویتی إنماء؛ طارق عبدالله، مدیر اداره «ورتل» انجمن خیریه «النجاة» در این باره تصریح کرد: سال 2017 شاهد تحقق دستاوردهای بزرگی در زمینه آموزش و حفظ قرآن کریم بودیم.

وی افزود: تعداد قرآن‌آموزانی که در سال 2017 میلادی در 400 حلقه قرآنی «ورتل» در مناطق مختلف کویت شرکت کردند به 9000 نفر رسید و در سال گذشته میلادی همچنین شاهد برگزاری تعداد زیادی دوره تخصصی در زمینه علوم قرآنی بودیم.

طارق عبدالله در ارتباط با نحوه کار این جلسات قرآنی توضیح داد: در ابتدا آزمونی از همه قرآن‌آموزان گرفته می‌شود و پس از سطح بندی در حلقه‌ها توزیع می‌شوند و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی که در انجمن خیریه «النجاة» تدوین شده، آموزش داده می‌شوند.

عبدالله با بیان این که نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی و دینی در قرآن آموزان که تاثیر مستقیم بر بالابردن سطح اخلاقی  و علمی آنها دارد، در دستور کار این حلقه‌های قرآنی قرار دارد، افزود: ما تلاش می‌کنیم مدرسانی که در این حلقه‌ها، حفظ قرآن ر آموزش می‌دهند از تجربه و دانش کافی برخوردار باشند تا بتوانند اهداف تعیین شده را محقق سازند.

وی همچنین از خیرین کویتی خواست با برعهده گرفتن هزینه‌های ماهانه  یک حافظ یا یک مدرس ویا یک حلقه قرآنی به برپایی این جلسات کمک کنند.

طارق عبدالله در ارتباط با برگزرای دوره‌های تخصصی علوم قرآنی نیز تصریح کرد: اداره «ورتل» در سال 2017 میلادی دوره‌های زیادی را برگزار کرد که مهم‌ترین آن‌ها دوره‌های قرائت به روایت حفص، روایت‌های ده‌گانه و دو دوره تلاوت به روایت قالون اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تعلیم و تعلم قرآن کریم از بهترین اعمال است و این حدیث پیامبر(ص) که فرمود:«خيركم من تعلَّم القرآن وعلَّمه»(بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش بدهد) بر اثبات درستی این سخن کفایت می‌کند/.

captcha