۲۶ دی در تاریخ نهضت اسلامی و انقلاب، ماندگار است
کد خبر: 3682444
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

۲۶ دی در تاریخ نهضت اسلامی و انقلاب، ماندگار است

گروه اجتماعی: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز ۲۶ دی‌ماه و فرار شاه ملعون در تاریخ نهضت اسلامی و انقلاب ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی‌محمد دانشی، دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 26 دی‌ماه با اشاره به حوادث مربوط به انقلاب و نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، اظهار کرد: برخی از جمله قشر جوان فکر می‌کنند که انقلاب از سال ۵۷ کلید خورد.
وی افزود: وظیفه ما و همه تریبون به دستان و به خصوص معلمان و فرهنگیان است که از هم اکنون و تنها چند روز مانده به دهه فجر انقلاب اسلامی حوادث آن زمان و قبل از آن یعنی از سال ۴۲ به بعد را برای نسل جوان امروزی تبیین کنیم.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای این که نسل جوان ما بیشتر با حوادث انقلاب و ریشه‌های آن آشنا شوند باید حوادث نهضت را به صورت پیوسته برای آن‌ها بازگو کنیم تا به علل و عوامل ان بیشتر و بهتر پی برده و به صورت ریشه‌ای با اتفاقات منجر به پیروزی نهضت و زحماتی که برای آن کشیده شد پی ببرند.
دانشی در ادامه با بیان اینکه روز ۲۶ دی ماه یکی از بهترین روزهای تاریخ نهضت انقلاب است، اضافه کرد: با رفتن شاه از کشور در این روز تقریبا پیروزی انقلاب مسجل شد.
وی با اشاره به خصوصیات خاندان پهلوی، خاطرنشان کرد: آن‌ها تنها به زرق و برق و اشرافیت خود می‌اندیشیدند و با پشتیبانی استکبار جهانی که از آن‌ها به عنوان ژاندارم منطقه استفاده می‌کرد به این مردم ظلم می‌کردند و اعتقادات آن‌ها را به بازیچه گرفته بودند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این که باید دوران حکومت پهلوی و آسیب‌هایی که به کشور وارد شد را به خوبی برای مردم از صدا و سیما و سایر رسانه ها تبیین کرد، یادآور شد: با رفتن شاه خائن در این روز نهضت وارد مرحله‌ای دیگر از تکامل و شکل‌گیری شد که باید این روز را در کلاس‌های درس و در دانشگاه‌ها و سایر مجامعی که با قشر جوان و نوجوان سر و کار دارند به خوبی مورد واکاوی قرار داد.
منبع: فارس

captcha