ملت اسلام دنبال اين شخص‌ يا آن شخص نخواهد رفت
کد خبر: 3682467
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
بازخوانی وصیتنامه شهید نیکو منظری؛

ملت اسلام دنبال اين شخص‌ يا آن شخص نخواهد رفت

گروه فرهنگی: با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه‌ها شتافت، نخست مسئولیت تدارکات و پشتیبانی تیپ 27 محمد رسول اللّه(ص) را بر عهده گرفت و در تابستان سال 1361 برای بار دوم به جنوب لبنان رفت سر انجام پس از بازگشت از سفر لبنان،روز سی ویکم تیر ماه همان سال،در گیر و دار نبرد رمضان،به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، شهید محمود نیکومنظری، روز هفدهم تیر ماه سال 1319 در همدان چشم به جهان گشود فعالیت‌های مذهبی_سیاسی خود را از سال 1345و ارتباط خود با علما و مبارزان انقلابی و اسلامی را آغاز نمود.
چنان که در خرداد ماه سال 1357 مخفیانه به لبنان رفت تا دوره چریکی را فرا بگیرد پس از آن با پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل سپاه پاسداران همدان ایفای نقش نمود.
با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه‌ها شتافت، نخست مسئولیت تدارکات و پشتیبانی تیپ 27 محمد رسول اللّه(ص) را بر عهده گرفت و در تابستان سال 1361 برای بار دوم به جنوب لبنان رفت سر انجام پس از بازگشت از سفر لبنان،روز سی ویکم تیر ماه همان سال،در گیر و دار نبرد رمضان،به شهادت رسید اما پیکر پاک اش برای همیشه روی سرزمین تفیده شرق بصره به یادگار ماند.

جملاتی از وصيت ‌نامه شهید نیکو منظر
خداوند را شكر مي گذارم كه نعمت مرگ و شهادت را مقرر فرمود.
پروردگارا تو خود بهتر از همه ميدانى كه اين بنده حقير تو نه به خاطر بهشت و نه به ترس از جهنم است كه به جنگ عليه كفار و مبارزه برعليه هر نوع ستم و تجاوز قدم بر مي دارد بلكه فقط و فقط بخاطر اين است كه تو سزاوار به هر ستايش بزرگى هستى.
چگونه اين نعمت انقلاب اسلامى و رهبرى امام عزيز را انسان مي تواند ناديده بگيرد كه تو بر ما منت گذاشتى و نصيب همان مستضعفان بالاخص امت مسلمان ايران نمودى، پروردگارا چگونه الطاف بي كرانت را انسان مي تواند ناديده بگيرد؟ چون هر جا كه انسان نظر مي‌كند سايه لطف و كرمت آن را پوشانده و تمامى موجودات عالم را تو حيات بخشيده ‌اى.
پروردگارا اگر تو اين سعادت را نصيبم نموده و شربت شهادت را به كامم گوارا گردانى و جانم را فداى اسلام نمايم چيزى از من گرفته نشده چون من خود هيچ بودم و تو به من حيات دادى و زندگى بخشيدى پس اين جانى كه فداى اسلام مي كنيم متعلق به خودت است.
این ملت دنبال اين شخص‌ يا آن شخص نخواهد رفت چون قيام امت ما اسلامى است نه شخصى، پاسدارى يك وظيفه‌اى بس مهم و رسالتى خطير است كه براى رسيدن به هدف همانا حفظ دستاورد‌هاى اين انقلاب اسلامى و خونبار است و نهايتا شهادت و لقاء الله است.
سپاه تا موقعى مي تواند ارزش داشته باشد كه در جهت تداوم انقلاب و خط سرخ ولايت فقيه و با مردم باشد و در كنار آنها. خداى ناكرده اگر روزى سپاه از مردم جدا شود آن روز مرگ سپاه فرا رسيده بهمين خاطر است كه دشمن هميشه سعى بر اين دارد به نحو موذيانه‌‌اى سپاه را از مردم جدا كند، خون شهید همچون خط سرخى است كه همانا امتداد خط سرخ شهيدان كربلا است.
وصيت من به شما اين است كه لحظه‌اى از خداوند بزرگ غفلت نكنيد و تا مي‌توانيد جديت در به ثمر رساندن اين انقلاب عظيم بنمائيد، هميشه سخنان گوهر بار امام عزيز را آويزه گوش خود قرار دهيد به آن عمل كنيد و بدانيد كه اين امام و دستوراتش بر جهان اسلام حجت است نكندخدائى ناكرده دستور و فرامينش را فراموش كنيد.

captcha