طرح تحول مد و لباس باید در قالب اسناد بالادستی ارائه شود
کد خبر: 3682497
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
رئیس بسیج اصناف:

طرح تحول مد و لباس باید در قالب اسناد بالادستی ارائه شود

گروه ادب: رئیس بسیج اصناف با اشاره به مشکل پوشش‌های نامناسب در جامعه که برگرفته از فرهنگ غرب و استفاده مخاطبان این گونه البسه از ماهواره‌ است،‌ اظهار کرد: باید این مشکل را از ریشه بخشکانیم و فرهنگ مناسب را توسعه دهیم.

خشکاندن فرهنگ غرب؛ راهکار رفع مشکل البسه نامناسب در جامعه

غلامرضا حسن‌زاده، رئیس بسیج اصناف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره فرهنگسازی در جامعه به منظور پیشگیری از توسعه فرهنگ غرب در ارائه پوشش‌های نامناسبی مانند مانتوهایی که دکمه ندارند یا شلوارهایی که پارگی دارند، عنوان کرد: اتحادیه پوشاک و نهادهای همگن این اتحادیه به منظور جمع‌آوری این گونه البسه اقدام می‌کنند، ولی تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: این وظیفه برعهده اتحادیه مربوطه، اتاق اصناف و اماکن ناجاست. البته زحمات فراوانی کشیده می‌شود، ولی بحث این است که با این روش‌ها نمی‌توان به مبارزه با فرهنگ غرب در جامه پرداخت. واردکنندگان بخشی از این قضیه و تولیدکنندگان زیرزمینی بخش دیگری از آن هستند. باید ریشه را بخشکانیم و توجه کنیم که مبارزه کردن در عرصه عرضه محصولات پوششی نامناسب دشوار است.

حسن‌زاده به مصداقی در این رابطه پرداخت و گفت: به یکی از پاساژهای معروف تهران رفتیم. گویی پیش از رفتن ما به کاسبان خبر داده بودند که برای بازرسی و سرکشی از سوی صدا و سیما و بسیج می‌آیند و آنان لباس‌های نامناسب را مخفی کرده بودند. یکی از کاسبان در این رابطه گفت که چنین اقداماتی اثرگذار نیست و باید فکری اساسی در این رابطه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر از بسیج در این رابطه کمک خواسته شود،‌ اجابت می‌کنیم،‌ افزود: طرح تحول بازار باید در قالب سند بالادستی تهیه و بخشی از آن تولید شود. ما در شرایطی هستیم که مانتو دکمه‌دار به سختی در بازار پیدا می‌شود.

رئیس بسیج اصناف با بیان اینکه چنین مشکلاتی را در کجا باید برطرف کرد،‌ ادامه داد: باید به یک اتفاق نظر در این رابطه برسیم. کاسبان بنا به اذعان خودشان می‌گفتند که مجبور هستند که این گونه لباس‌ها را بفروشند چرا که این پوشش‌ها در بازار خریدار دارد و افراد تحت تاثیر فرهنگ غرب در ماهواره‌ هستند. حتی در برخی موارد می‌توان گفت که صدا و سیما نیز به درستی عمل نمی‌کند.

به گفته حسن‌زاده، فرهنگسازی اصل کاری است که باید انجام شود. این موارد باید در پاساژهای جدید روی دهد. در این راستا تلاش کردیم که شورای فرهنگی پاساژ را تشکیل دهیم و بسیج را در کنار آن داشته باشیم تا شورای فرهنگی خودش این کار را با گفتمان و اقناع‌سازی انجام دهد. شورا یکی از موارد بحث تحول است. هیئت مدیره پاساژها که توسط اعضای آن تعیین می‌شوند باید این گونه موضوعات را حل کنند و نباید این گونه موارد فرهنگی را با زور بسیج و اماکن و ... رفع کرد.

 

captcha