تعداد 58 سند استاندارد ملی در استان اردبیل تدوین و بازنگری شده است
کد خبر: 3682507
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

تعداد 58 سند استاندارد ملی در استان اردبیل تدوین و بازنگری شده است

گروه اجتماعی: مدیر کل استاندارد استان اردبیل از تدوین 58 سند استاندارد ملی در سال جاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استاندارد اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین استاندارد های ملی افزایش کيفيت، ايمني و امنيت، تسهيل تجارت بين المللي، توسعه بهينه فناوري ها و حمايت از مشتري مي باشد.
علایی درادامه با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولي قانوني در كشور مسئوليت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم استانداردهاي ملي را با نگاه به استانداردهاي بين‌المللي، شرايط بومي و نيازهاي داخلي كشور تدوين نموده و بستر بکارگیری آنها را در جامعه فراهم نماییم.
وی ادامه داد : گسترش استانداردهاي ملي در جهت توسعه قابليت‌هاي تولیدات داخلي و پيشرفت اقتصادي هر كشور، با توجه جدي به امر استاندارد امكان پذير خواهد بود و در همین راستا استاندارد اردبیل در9 ماهه سالجاری 6 مورد تدوین و 11 مورد در مرحله ویراستاری و 50 مورد استاندارد بازنگری در سطح استان در زمینه های مختلف انجام داده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل هدف از تدوین و اجرای استانداردهای ملی را افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف‏كنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و كاهش قیمت‏ها دانست.
وی افزود : به منظور مشارکت اساتید و دانشجویان در تدوین استاندارد های ملی و بین المللی دفاتر استاندارد در دانشگاهها را براین هدف ایجاد شده است تا بتوانیم در تدوین های استاندارد های مورد نیاز کشور به موقع عمل نماییم . در این راستا اداره کل استاندارد استان اردبیل از تمامی تحصیل کردگان واساتید ودانشجوان و کارشناسان استاندارد برای همکاری در تدوین استاندارد های ملی و بین المللی اعلام می دارد .
علایی مشارکت بيشتر در تدوين استاندارد هاي ملي براساس ظرفیت های بومی استان را امری ضروري دانست و گفت: برای اینکه توان صادرات و رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشیم باید همگام با علم و فن آوري جهان پيشروي نماييم و این امر با افزایش استانداردسازی و تدوین استاندارد ملی میسر می شود.

captcha