رقابت نهایی دانشجویان قرآنی الازهر در اسفندماه
کد خبر: 3682522
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

رقابت نهایی دانشجویان قرآنی الازهر در اسفندماه

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی رقابت‌های حفظ قرآن دانشجویان دانشگاه الازهر و مراکز و مؤسسات آموزشی وابسته به آن، اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رقابت دانشجویان الازهر در مرحله نهایی مسابقات «حفظ» مصربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ صالح عباس؛ رئیس بخش‌ مؤسسات وابسته دانشگاه الازهر در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: مرحله نهایی این رقابت‌ها اسفندماه سال جاری در سه سطح «حفظ کامل قرآن»، «حفظ 25 جزء» و «حفظ 18 جزء» برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات به همت اداره امور قرآنی بخش مؤسسات و آموزشگاه‌های دانشگاه الازهر اجرا می‌شود و براساس زمان‌بندی اعلام شده، مرحله نهایی این رقابت‌ها، اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات با هدف انتخاب دانشجویان برتر برای حضور در مرحله نهایی، 13 آبان‌‌ماه سال جاری به مدت یک ماه در مناطق و استان‌های مختلف مصر برگزار شد.

این رقابت‌ها با عنوان مسابقات قرآنی «شیخ الازهر» برگزار می‌شود و جوایز مالی ارزنده‌ای برای برگزیدگان این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، دانشگاه الازهر در شهر قاهره، مرکز اصلی آموزش ادبیات عربی و علوم اسلامی اهل تسنن در جهان اسلام به شمار می‌رود.این دانشگاه بزرگترین مؤسسه دینی، علمی، اسلامی در جهان و سومین و قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان بعد از دو دانشگاه الزیتونة و القرویین است/.

captcha