ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آسیب های اجتماعی توسط محققان ضرروی است
کد خبر: 3682539
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آسیب های اجتماعی توسط محققان ضرروی است

گروه اجتماعی: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: وقتی مشکلات در جامعه احساس می شود باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده و عملی برای حل مشکلات بود و در این زمینه باید کارشناسان و محققان راهکارهای عملی ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روزگذشته 25 دی ماه در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع «ازدواج زودرس و طلاق ناشی از آن» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مشکلات و آسیب ها در همه مسائل وجود دارند، گفت: وقتی مشکلات در جامعه احساس می شود باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده و عملی برای حل مشکلات بود.
وی با اشاره به معضل ازدواج زودرس که گریبان گیر برخی دختران است، تصریح کرد: از مهم ‌ترین عوامل ازدواج زودرس در جامعه امروزی توجه نکردن به بعد تربیتی دانش آموزان و عدم آگاه سازی آنان و اولیای آنهاست و در این راستا باید آموزش های لازم به افراد داده شود تا بتوان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.
محمدلو خاطر نشان کرد: از دیگر عوامل ازدواج زودرس و افزایش طلاق بعد از آن، میتوان به پایین آمدن سطح تحمل و تاب آوری دختران امروزی و وجود تبعیض جنسیتی در خانواده ها اشاره کرد.
دکتر نسرین اقبالی، رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه آمار طلاق در استان اردبیل طی چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است، افزود: فرهنگسراها و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری ازدواج های زودرس و طلاق ناشی از آن را به عهده دارند.
وی‌ تصریح کرد: علیرغم برگزاری کارگاه ها و آموزش های لازم در آموزش و پرورش، وجود برخی محدودیت ها باعث شده است که اقدامات انجام شده آنگونه که انتظار میرفت بازخورد مثبتی را در جامعه نداشته باشد.
رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: اگر کارگاه ها و آموزش های ما جوابگو بود نباید امروز شاهد رشد صعودی ازدواج زودهنگام نسبت به چند سال اخیر در استان بودیم.
عضو هیأت ‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر همین اساس برای حل این دغدغه همه دستگاه‌ها در سطح و نقش خود باید همت کنند.

 

captcha