تاثیر اسلام‌هراسی بر کودکان مسلمان ولز
کد خبر: 3682560
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

تاثیر اسلام‌هراسی بر کودکان مسلمان ولز

گروه بین‌الملل: کمیسر کودکان ولز با انتشار یک فیلم ویدئویی نشان داد که کودکان مسلمان بریتانیایی به صورت روزانه با جریان شدید اسلام‌هراسی مواجه هستند.

کودکان مسلمان ولز از تجربه روزمره اسلام‌هراسی می‌گویند به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه The Sun؛ این فیلم قرار است به عنوان یک منبع آموزشی جدید برای کمک به مقابله با اسلام‌هراسی در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

در این فیلم یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: مرا تروریست خطاب می‌کردند و می‌گفتند که باید به کشورت برگردی. از من سوال می‌کردند که آیا در کیفم بمب دارم.

دیگری می‌گوید: همکلاسی‌ها از نشستن کنار من اجتناب می‌کنند چون من مسلمان هستم و حجاب دارم.

جوان دیگری که چهره‌ای غمگین دارد، می‌گوید که با مادر و خواهرانش نمی‌تواند بیرون برود زیرا هراس این را دارند که هدف حمله اسیدپاشی قرار بگیرند.

سالی هالند، کمیسر کودکان ولز می‌گوید: تصمیم به انتشار این فیلم‌ گرفتم زیرا بسیار مهم است که تجربیات این جوانان را درک کنیم.

حدود 50 هزار مسلمان در کشور 4 میلیون نفری ولز زندگی می‌کنند. ۴۰ مسجد در ولز وجود دارد که بیشتر آن‌ها در شهرهای کاردیف و نیوپورت هستند.

مسلمانان ولز نیز مانند دیگر مسلمانان ساکن کشورهای غربی احساس می‌کنند که در سال‌های اخیر بیش از پیش هدف حملات اسلام‌ستیزانه قرار گرفته‌اند/.

captcha