آموزش اولویت نخست خانه مطبوعات خراسان شمالی
کد خبر: 3682605
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

آموزش اولویت نخست خانه مطبوعات خراسان شمالی

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات آموزش را اولویت نخست خانه مطبوعات ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اظهار داشت: گفتمان صریح بین اهالی مطبوعات موجب شناسایی چالش ها و تلاش برای رفع آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارا از اخلاق رسانه است، گفت: می بایست تلاش کنیم تا در این راستا به یک نقطه مشترک برسیم.

فرخنده با تاکید بر اینکه می بایست اراده هیئت مدیره معطوف به توسعه رسانه های استان باشد، افزود: تلاش برای رسیدن به ادبیات واحد لازمه این کار است و این مهم جز با هم اندیشی و گفتگوی مستمر اهالی رسانه محقق نمی شود.

فرخنده با بیان اینکه یکی از مطالبات مدنی رسانه پیگیری قانونمداری در جامعه است، با اشاره موضوع توزیع آگهی ها تاکید کرد: می بایست اهالی مطبوعات به اجرای قانون پایبند باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آگاهی و استفاده از آزادی های قانونی را سرمایه بزرگ نشریات دانست و افزود: بی شک این دو مقوله بزرگترین سرمایه نشریه برای توسعه است.

فرخنده ازخانه مطبوعات به عنوان مأمنی برای تصمیم گیری در راستای تقویت اهالی مطبوعات و رسانه یاد کرد.

رضا رضایی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه بر توجه به وظایف ١٥ گانه خانه مطبوعات ازجمله کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی و مسوولانه رسانه های استان با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه، استعدادیابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه روزنامه نگاری حرفه ای،تعامل فعالانه با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و... تاکید کرد.

مونا عسگریانی کارشناس مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هم در این جلسه به ارائه بسته پیشنهادی برای برون رفت از وضعیت فعلی مطبوعات پرداخت.

در ادامه این جلسه اعضا هیئت مدیره به ارائه نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود در راستای تقویت هر چه بهتر و بیشتر حوزه رسانه پرداختند که تشکیل کمیته های ٣ گانه آموزش و پژوهش، رفاه و نیز اولویت اختصاص اعتبارات خانه مطبوعات به آموزش از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

captcha