مساجد میزبان برنامه فرهنگی «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» تعیین شد
کد خبر: 3682609
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

مساجد میزبان برنامه فرهنگی «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» تعیین شد

گروه معارف: در دومین نشست اعضای کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب، مساجد محوری میزبان برنامه فرهنگی «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» مشخص و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، هاشم شیرازیان، مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب در خراسان شمالی امروز دوشنبه در دومین نشست اعضای این کمیته، گفت: برنامه‌ ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد و استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری به ‌منظور فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آئین‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضروری است.

وی، هدف از تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر را تبیین نقش بی‌بدیل مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم کردن زمینه آشنایی هرچه بیشتر آحاد مردم با آثار، برکات و دستاوردها نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: باید همراه با شور و نشاط برنامه ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی هم برای نسل جوان تبیین شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه پیروزی انقلاب و تداوم آن از مسجد شروع شد، اظهارداشت: شهدایی که برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم این آب و خاک شد پرورش یافتگان مسجد بوده اند و امروز هم این سنگرها به عنوان محلی برای حضور و پرورش نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی باید حفظ شود.

وی بر بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره) در این ایام تأکید کرد و با اشاره به فلسفه برگزاری برنامه فرهنگی «١٠ شب ١٠ مسجد» اظهارداشت: هدف ما از اجرای این برنامه ها حضور مسئولان در جمع صمیمی مردم به ویژه در حاشیه شهرهاست تا مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده و راهکارهای حل مشکلات عملیاتی شود.

در این جلسه که با حضور نمایندگان بسیج، ستاد اقامه نماز، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، تبلیغات اسلامی، ستاد احیاء امر به معروف، بنیاد حفظ آثار، اوقاف و امور خیریه، شرکت گاز، مرکز رسیدگی به امور مساجد و شرکت آبفا برگزار شد، حول انتخاب مساجد محوری برای میزبانی برنامه ١٠ شب ١٠ مسجد در دهه فجر، تبادل نظر و در نهایت ١٠ مسجد هم در مرکز و هم در حاشیه شهر انتخاب شد.

امامزاده سیدعباس علیه السلام(خیابان معصوم زاده)، مسجد امام حسن عسکری (خیابان امام خمینی غربی)، مسجد صاحب الزمان (منطقه حصارشیرعلی)، مسجد صاحب الزمان (کوی شهید محدثی)، مسجد امام هادی (کوی امام هادی)، مسجد محمد رسوال الله (ویژه اهل تسنن)، مسجد امام رضا (میدان آزادگان، مسجد جوادالائمه (کوی امام رضا)، مسجد امام رضا (شهرک فرهنگیان) و مسجد انقلاب مرکز شهر به عنوان مساجد میزبان انتخاب شدند.

در این جلسه مصوب شد هر یک از دستگاه های عضو کمیته مساجد، به عنوان مجری و برنامه ریز، هماهنگی های لازم در همه بخش ها را برای اجرای یک شب این برنامه انجام دهند.

برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، پخش فیلم های جشنواره عمار، محافل انس با قرآن، انتخاب سخنران محوری و مداح، تبلیغات و اطلاع رسانی، دعوت از مسئولان برای حضور در برنامه ها، اهدای جوایز، اهدای کتاب، چاپ بنر و اجرای شب شعر و خاطره از دیگر مواردی بود که در این جلسه حول آن تبادل نظر و در نهایت دستگاه مربوطه، مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفت.

captcha