اولین نشست کتابخوان با عنوان "بانوی فرزانه" برگزار می‌شود
کد خبر: 3682621
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به همت دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی؛

اولین نشست کتابخوان با عنوان "بانوی فرزانه" برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری با عنوان "بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم"، گفت: بر اساس این تفاهم نامه دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان برگزاری نشست کتابخوان با عنوان «بانوی فرزانه» را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی امروز، 26 دی ماه اظهارکرد: اولین نشست کتابخوان با عنوان "بانوی فرزانه" به شرح و بررسی "کتاب راز از دیدگاه باورهای ایرانی؛ اسلامی" بر اساس کتاب های "راز" نوشته راندا برن ترجمه افسون بدر و نفیسه معتکف و "کلیات و اسرار موفقیت" نوشته امید دین پرست" می‌پردازد.

وی افزود: این نشست روز سه شنبه 10 بهمن ماه از ساعت 18 الی 20 در محل جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح کتابخوان، طرحی جهانی است ولی در کشور ما آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است، گفت: به دلیل سرانه پایین مطالعه در ایران باید بتوانیم مردم را با روش های جذاب ، به خواندن کتاب ترغیب کنیم.

صادقی اظهار کرد: با اجرای طرح کتابخوان به دنبال افزایش علاقه مندی افراد به مطالعه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه عادت به مطالعه و کتاب خواندن مانعی بر افسردگی و رخوت است، افزود: از طریق این طرح  ضمن افزایش آگاهی،  محیطی دوستانه و صمیمی برای شرکتکنندگان فراهم می کنیم  دور می‌کنیم.

رییس دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان عنوان کرد: در این طرح از روش‌های نو و کاربردی استفاده می‌شود که فرد  نیز می‌تواند آن را در نشست‌های خانوادگی خود اجرا نموده و ضمن لذت بردن از حضور در جمع دوستان اطلاعات خود و دیگران را افزایش دهد.

صادقی تأکید کرد: از آنجا که مادر در خانواده مهمترین عنصر انتقال فرهنگ و ارزش هاست در این مجال می توانیم سطح فکر و آگاهی مادران را ارتقاء بخشیم.

وی با بیان اینکه طرح کتابخوان یک طرح چند منظوره است  که افزایش آگاهی مادر را در کنار کاهش افسردگی به دنبال دارد، افزود: کتاب‌های مورد بحث در این طرح کتبی هستند که روش چگونه زیستن و چگونه شاد بودن را به ما آموزش می دهند و مادران نیز باید یاد بگیرند در محیط خانواده با برنامه ریزی صحیح، طرح کتابخوان را اجرا کنند.

 رئیس دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان گفت: اولین کتاب که در این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت کتاب "راز"  است. چرا که پذیرش عمومی بسیاری دارد و مفاهیم آن مفاهیم جدیدی نیست بلکه به بیش از 5 قرن پیش ، مولانا تمام مفاهیم کتاب را در قالب شعر معرفی کرده است.

صادقی ادامه داد: از آنجا که ما از پیشینه خود فاصله گرفته ایم لازم است با این کتاب ها بیشتر آشنا شویم، چرا که با باورهای دینی و اسلامی ما گره خورده است.

وی اظهار کرد: به لطف خدا بازخورد نشست چالش های زندگی بانوان خانه دار بسیار رضایت بخش بوده و ما را تا حد بسیاری به هدفی که داشتیم رساند، لذا طرح کتابخوان نیز در ادامه این نشست، در تاریخ 10 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

رییس دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان در ادامه اضافه کرد: مجموعه متنوعی از خدمات قابل ارائه به این قشر مانند؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنون و مهارت های خانه‌داری، برقراری ارتباط موثر با همسر و فرزندان، کارگاه‌های حوزه روانشناسی، مدیریت احساس و هیجان، مدیریت استرس، مقابله با خلق منفی، شیوه های ایجاد تغییر در زندگی، برگزاری سفرهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی، برگزاری دورهمی‌های دوستانه، با رویکرد ادبیات و موسیقی پیش بینی شده است.

گفتنی است، علاقمندان برای حضور در طرح کتابخوان می توانند از طریق تماس تلفنی با شماره58-32219356 داخلی 116 ، یا مراجعه به مرکز جهاددانشگاهی و یا از طریق سایت جهاد دانشگاهی و ثبت نام در قسمت طرح کتابخوان نسبت به اعلام آمادگی برای شرکت در این نشست اقدام کنند.

captcha