440 برنامه به مناسبت دهه فجر در آذربایجان غربی
کد خبر: 3682656
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام کریمی خبر داد:

440 برنامه به مناسبت دهه فجر در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری 440 برنامه متنوع فرهنگی و هنری به مناسب دهه فجر در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 26 دی، حجت الاسلام محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر آذربایجان غربی که با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط این کمیته در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری 440 برنامه اعم از 395 برنامه فرهنگی و هنری و افتتاح 45 طرح در حوزه فرهنگ و هنر از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ایام الله دهه فجر سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 3وظیفه کمیته اقلیت های دینی، مساجد و فرهنگ و هنر را برعهده دارد، بیان کرد: در حوزه مساجد افتتاح 39 کانون جدید التاسیس، افتتاح 5 کتابخانه جدید در سطح استان، برگزاری 39 جشن متمرکز در کانون های روستایی و شهری شهرستان های آذربایجان غربی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بخشی از اقدامات این کمیته در ایام دهه فجر است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزارو 200 کانون مساجد در آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند، افزود: برگزاری 380 برنامه در 380 مسجد استان، برگزاری برنامه 10 شب در 10 مسجد شهرستان ارومیه نیز از اهم برنامه های حوزه مساجد در آذربایجان غربی است.


حجت الاسلام کریمی ورود اقلیت های دینی به برنامه های دهه فجر را از برکات این استان دانسته و یاد آور شد: امسال نیز همانند سال های گذشته اقلیت های دینی با برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان مسیحی، برگزاری مسابقات ورزشی بین ارامنه و عاشوریان و همچنین دیدار با خانواده های شهدای ارمنی و عاشوری در ایام الله دهه فجر حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای آناتومی تنها از آذربایجان غربی به عنوان برنامه اصلی در جشنواره تئاتر فجر امسال از افتخارات والایی برای آذربایجان غربی است، در خصوص برنامه های حوزه فرهنگی و هنری در این ایام گفت: تجلیل از اصحاب فرهنگ، برگزاری 6 نمایشگاه هنرهای تجسمی در سطح استان، توزیع بسته های فرهنگی به مناطق محروم و حاشیه نشین در سطح استان، رونمایی از کتاب جا مانده،برگزاری 6 نمایشگاه خیابانی در شهرستان های آذربایجان غربی، برگزاری 3 مسابقه فرهنگی و هنری ارومیه از برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر سال جاری خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی در کشور عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است چرا که خیزشگاه آن از قم و از قبل روحانیت آغاز شد و تمام احاد جامعه فراگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب در طول 39 سال با هرگونه سیاست و توطئه ای سعی در براندارزی نظام انقلاب اسلامی داشته اند، تصریح کرد: اغتشاشات اخیر در سراسر کشور نمونه بارزی از توطئه های دشمنان بود که خوشبختانه با درایت رهبری، نیروهای نظامی و همچنین هوشیاری مردم خنثی شد ، امسال نیز این جشن ها با حضور باشکوه مردم و بهتر از سال های گذشته در کشور برگزار خواهد شد تا بردشمنان اسلام ثابت شود ملت ایران مردمانی متحد و مطیع ولایت فقیه هستند.

 

 

captcha