بحران هویت مشکل اساسی دختران است
کد خبر: 3682702
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

بحران هویت مشکل اساسی دختران است

گروه معارف: معاون تربیتی – فرهنگی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه گفت: بحران هویت مهم‌ترین و اولین آسیب جدی است که دختران با آن مواجه‌اند.

زهرا جانجانی، معاون تربیتی – فرهنگی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری همایش ریحانه‌ها در کرمانشاه که به موضوع بحث درخصوص الگوی تعالی دختران می‌پردازد، گفت: این دست برنامه‌ها در مسیر حل مشکلات دختران به ویژه بحران هویت که مهم‌ترین و اولین آسیب جدی است که دختران با آن مواجه‌اند، برگزار می‌شود.
وی افزود: هدفی که بحث ریحانه‌ها پیگیری می‌کند حول محور مهارت‌های مادران در بحث تربیت فرزندان است و این همایش اختصاص به دختران نوجوان متوسطه دوم دارد.
جانجانی تصریح کرد: مسائلی که جامعه ما گرفتار آن است عدم توانمندی و نداشتن مهارت در تربیت فرزندان است و همایش ریحانه با توجه به این موضوع در مسیر رفع مشکلات حرکت می‌کند.
بانوان و دختران مؤثرترین اعضاء جامعه‌اند
معاون تربیتی – فرهنگی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر به دنبال هدفی برای رسیدن دختران به الگوی تراز انقلاب اسلامی هستیم نیازمند همکاری خانواده و مستلزم افزایش مهارت‌های تعامل خانواده با فرزندان است.
این کارشناس تصریح کرد: هدف اتحادیه انجمن‌های اسلامی معرفی الگوی تعالی فرزندان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی است.
وی درخصوص همایش ریحانه‌ها گفت: این برنامه از جانب اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه برگزار می‌شود و ویژه مادران(دختران) و مربیان این اتحادیه که با مدارس ارتباط دارند، است.
جانجانی اظهار کرد: بانوان و دختران مؤثرترین اعضاء جامعه‌اند و بخش اعظم رفع مشکلات به عهده خانوداه و نهادهای فرهنگی است و باید در خصوص رفع مشکلات، نهادهای فرهنگی به منظور توانمندی و ارتقاء مربیان و خانواده‌ها تلاش کنند.
یادآور می‌شود، همایش ریحانه‌ها(الگوی تعالی دختران)، امروز سه‌شنبه 26 دی‌ماه در محل کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه باحضور دکتر صمد شاه‌محمدپور برگزار شد.

captcha