پرداخت الکترونیکی صدقه؛ گامی در کاهش هزینه‌ها
کد خبر: 3682708
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

پرداخت الکترونیکی صدقه؛ گامی در کاهش هزینه‌ها

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: امسال مردم همدان بیش از هشت میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند که برای درمان بیماران، کمک به معیشت نیازمندان، خرید و تعمیر مسکن، جهیزیه، تحصیل و تأمین اشتغال جوانان تحت حمایت هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان همدان، جمشید محمدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری هشت میلیارد و ۲۵ میلیون تومان صدقه کمک کرده‌اند.
وی افزود: مبالغ جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران، کمک به معیشت نیازمندان، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، جهیزیه، تحصیل و تأمین اشتغال جوانان تحت حمایت هزینه می‌شود.
محمدی با اشاره به این مطلب که یکی از نیکوترین مصارف مورد تأکید اسلام در خصوص مال، صدقه دادن آن در راه خدا جهت رسیدگی به نیازمندان است، اضافه کرد: پرداخت صدقه در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شش درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان در ادامه گفت: سال گذشته هفت میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شد.
وی بیان کرد: ۲۴۲ هزار و ۷۸۴ صندوق کوچک خانگی، پنج هزار و ۸۸۱ صندوق بزرگ در معابر و چهار هزار و ۷۲۲ صندوق متوسط در اماکن و اداره‌ها برای پرداخت صدقه وجود دارد.
محمدی با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد خدمت بیشتر به محرومان و زدودن چهره فقر از کشور است، ابراز کرد: با مشارکت بیشتر خیران می‌توان این امر مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: به‌منظور کاهش هزینه‌های جاری در جمع‌آوری وجوهات و نیز تسهیل در پرداخت صدقه توسط مردم و تسریع در بهره‌گیری از این کمک‌ها جهت نیازمندان، مردم عزیز می‌توانند از طریق پرداخت الکترونیکی و با استفاده از کد ussd #۰۸۱*۸۸۷۷* اقدام نمایند لذا از عموم مردم دعوت می‌شود در اجرای این فرایند مشارکت داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۹۶۶۷۲ و شماره‌حساب ۰۱۰۹۵۰۰۹۵۰۰۰۵ بانک ملی واریز کنند.

captcha