مسئولان و مدرسان قرآن به فکر ترویج معارف قرآنی باشند
کد خبر: 3682720
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

مسئولان و مدرسان قرآن به فکر ترویج معارف قرآنی باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه همدان گفت: نکته حائز اهمیت این است که تشکل‌های قرآنی باید به دنبال تبیین مفاهیم قرآن کریم باشند و در کنار مسائل حفظ و قرائت قرآن به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی نیز در جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در جلسه شورای قرآن همدان بیان کرد: تشکل های قرآنی یکی از فعالیت‌های مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع) آمده که در آخرالزمان چیزی از مفاهیم قرآن باقی نمی ماند و مسلمانان فقط به دنبال ظاهر قرآن یعنی تدریس قرائت و تلاوت قران هستند.
امام جمعه همدان گفت: نکته حایز اهمیت این است که تشکل های قرآنی باید به دنبال تبیین مفاهیم قرآن کریم باشند و در کنار مسایل حفظ و قرائت قرآن به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشند.
وی در ادامه افزود: بنده معتقدم با حفظ قرآن، کسی به مقام والای انسانی نخواهد رسید، قرآن همه اش نور است و فهم نور در قلب انسان ها سبب می شود تا آنها به مقام والای انسانیت برسند.
آیت الله طه محمدی گفت: قرآن کریم یک کارنامه علملیاتی برای تمام بشریت است و این امکان وجود دارد که فرد بی سوادی که به این کارنامه عملیاتی عمل می کند جایگاهی بالاتر از عالمان بزرگ دینی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از امتیازات ظاهری که اهل سنت نسبت به اهل تشیع دارند این است که با ظاهر قرآن مانوس تر هستند اما آنچه که مهم است انس قرآن با تدبر و فهم دقیق است.
وی در پایان گفت: کسی که کار قرآنی انجام می دهد باید با انگیزه ای الهی در این راه قدم بگذارد تا بتواند در این راه الهی خدمتی الهی انجام دهد.

captcha