ضرورت همکاری دستگاه‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3682740
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

ضرورت همکاری دستگاه‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کنترل و کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی منوط به فعالیت‌های شبکه‌ای و گسترده تمام واحدها و دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مریم بیدخام در نشست تخصصی که در حاشیه بازدید از مرکز کاهش آسیب ناشی از اعتیاد (DIC) با حضور جمعی از اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی برگزار شد کنترل و کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی را منوط به فعالیت‌های شبکه‌ای و گسترده تمام واحدها و دستگاه‌های مرتبط دانست.
این مسئول اظهار کرد: این تصور که درمان و پیگیری وضعیت معتادان به مواد مخدر، تنها بر عهده یک دستگاه خاص است، نادرست است و ضروری است که عزم راسخی در این زمینه به وجود آید و تلاش‌های جمعی و گروهی به‌صورت هدفمند دنبال شود.
وی با تأکید بر توجه جدی‌تر به گسترش خدمات کاهش آسیب اعتیاد به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را از اولویت‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های تدوین‌شده از سوی وزارت کشور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با مشارکت عمومی در سطح دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مُعضل مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن را کنترل کند.
 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضرورت راه‌اندازی مرکز سرپایی مستقل و مجزا برای کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر بانوان را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: پیش از جدی شدن آسیب، می‌بایست طرح‌های پیشگیرانه در این خصوص تدوین شود.
بیدخام بابیان این‌که هدف از این بازدیدها، اشراف بیشتر از وضعیت موجود به‌منظور برنامه‌ریزی برای ساماندهی، مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، پیگیری مطالبات به‌حق، گردانندگان این مراکز را درخور توجه دانست و اضافه کرد: جهت اخذ تصمیمات نهایی نتایج مباحث مربوطه این نشست در کارگروه اجتماعی و فرهنگی که مطرح خواهد شد.
در ادامه این نشست معاون دادستانی استان نیز ظرفیت‌های استان را بی‌بدیل دانست و افزود: ما در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست پیش‌قراول سایر استان‌های کشور باشیم و در سطوح ملی نیز با توجه به پتانسیل‌های موجود طرح‌های پیشگیرانه و کنترلی ارائه دهیم.
محمدرضا مدبر مسئول مراکز سرپایی DIC استان نیز گزارشی در خصوص روند فعالیت این مراکز ارائه نموده و مطالبات کارکنان این واحدها را بیان نمود.
به گزارش ایکنا، مرکز DIC در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، بر فعالیت‌های سرپایی کاهش آسیب ناشی از اعتیاد متمرکز است و در اختیار قرار دادن انواع خدمات آموزشی، درمانی موردنیاز از اهمّ فعالیت‌های آن است.

captcha