نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3682773
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی، گفت: نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» در دو بخش گروه نوازی و آثار تولیدی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، شاهرخ پناهی فرد، رئیس انجمن موسیقی استان، امروز در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» در دو بخش گروه نوازی و آثار تولیدی از 3 الی 5 بهمن ماه سالجاری در تبریز برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به اهداف  برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش‌های مقاومت در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان و توجه هر چه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس، ایثار و شهادت و مقاومت، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، بیداری اسلامی و شناسایی استعدادهای جوانان جهت صیانت از فرهنگ بومی و اصیل منطقه را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

پناهی فرد، گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان، ایجاد بستر مناسب برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل بومی در زمینه موسیقی حماسی، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» است.

وی ادامه داد:در بخش آثار تولیدی ۵۱ اثر به دفتر انجمن موسیقی ارسال شده و ۲۲ گروه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره «دفاع، مقاومت و حماسه» در مورد داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خاطرنشان کرد: آثار تولیدی دریافت شده روز سوم بهمن ماه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و چهارم بهمن ماه بخش مسابقه و پنجم بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه برگزارمی شود.

captcha