اقتصاد مقاومتی در بهره‌گیری از ظرفیت و امكانات موجود معنا پیدا می‌كند
کد خبر: 3682774
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
تبادار:

اقتصاد مقاومتی در بهره‌گیری از ظرفیت و امكانات موجود معنا پیدا می‌كند

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار فارس با یادآوری اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: این نوع اقتصاد در بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات موجود معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در جلسه‌ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس، پتانسیل‌های این استان را برجسته دانست و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با نگاه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پروژه‌ها را تعریف و اجرایی کرد.
وی با تأكید بر لزوم تلاش بیشتر برای رسیدن به کارکردی بهتر در پروژه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود نسبت به برش استانی، تأكید كرد:‌ اقتصاد مقاومتی در بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات موجود معنا پیدا می‌کند.
تبادار به بازدید خود از دو مجموعه تولیدی فراسان و فاتح صنعت كیمیا اشاره و اضافه کرد: اگر تسهیلات و زیر ساخت‌های لازم فراهم باشد، بخش خصوصی به خوبی می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش آفرینی کند.
وی، جایگاه علمی، سرمایه‌ای و نیروی انسانی استان را بسیار بالا دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای بهره گیری از این ظرفیت ها تسهیلات لازم جهت رونق اقتصادی استان را فراهم کنند.
استاندار فارس نقش R&D را در ارتقاء کیفیت، بهره گیری از تکنولوژی مناسب و نهایتاً رونق واحدهای تولیدی، بسیار برجسته خواند و خواستار ایجاد واحد R&D در اکثر مجتمع‌های تولیدی بزرگ شد .
وی با تاکید، همسویی دستگاه‌های اجرایی استان را ضروری دانست و فراهم كردن زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال، كارآفرینی و رونق اقتصادی استان را خواستار شد .
تبادار همچنین بر توجه به پروژه‌هایی که به‌عنوان برش استانی در حوزه آب و راه و شهرسازی در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، خصوصاً احداث آزاد راه‌های شیراز اصفهان، شیراز بوشهر، سپیدان پل فسا، شیراز یاسوج، لار بندرعباس و لامرد پارسیان تاكید کرد.
استاندار فارس در بازدید از یکی از مجموعه‌های صنعتی شیراز گفت: مجموعه صنعتی فاتح کیمیا که در قالب 13 شرکت درکل کشور و چند شرکت در فارس که هم اکنون با اشتغال 900 نفر مشغول به فعالیت است زمینه حضور نیروهای فنی و جوانان تحصیل کرده و زبده را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: استان فارس به لحاظ ظرفیت فراوان علمی و سرمایه ای گنجایش مهیا کردن شرکت‌های موثر و مشابه فاتح صنعت را دارد و باید همه در این راستا تلاش کنند.
تبادار با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و به تبع آن رونق اقتصادی رفاه و آرامش را به دنبال دارد، گفت: در صورتی که فعالان اقتصادی و صنعتگران به صحنه بیایند و دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار آنها به تسهیل امور بپردازند می‌توان به ایجاد زمینه‌های مناسب اشتغال استان در آینده امیدوار بود.

captcha