تمام اماكن مذهبی شیراز سنددار می‌شوند/ صدور 45 سند مالكیت
کد خبر: 3682783
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
صف‌شكن:

تمام اماكن مذهبی شیراز سنددار می‌شوند/ صدور 45 سند مالكیت

گروه اجتماعی: مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از انعقاد تفاهم‌نامه میان اوقاف و این بنیاد خبر داد و گفت: در این راستا تمام مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، سنددار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود صف‌شکن، مدیر بنیاد مسكن شهرستان شیراز امروز، 26 دی در جمع خبرنگاران از صدور 45 سند مالکیت برای مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه و بعد از انعقاد تفاهمنامه بین اداره اوقاف وامور خیریه و بنیاد مسکن، روند صدور اسناد مالکیت بقاع متبرکه شتاب گرفته است.
وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت برای اماکن مذهبی به شکل رایگان انجام می‌شود، گفت: انجام مراحل مختلف تشکیل پرونده و تهیه‌ی نقشه و نهایتا صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در زرقان انجام شده است.
مدیر بنیاد مسكن شهرستان شیراز همچنین یادآور شد كه با اجرای این طرح تمام مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، سنددار می‌شوند.
وی همچنین اجرای طرح سنددار کردن املاک روستایی را نتیجه تعامل با ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: افزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری، ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها، رسمیت بخشیدن به املاک روستاها از اثرات مثبت خدمات عمرانی در این مناطق محسوب می‌شود.
صف شکن در پایان گفت: طی 6 ماه اول امسال، 210 جلد و از طی سال 95 نیز 50 هزار و 124 جلد اسناد روستایی و شهری در شهرستان شیراز صادرشده است.

captcha