دهه فجر فرصتی برای تقویت روحیه انقلاب نسل جوان
کد خبر: 3682798
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵

دهه فجر فرصتی برای تقویت روحیه انقلاب نسل جوان

گروه معارف: امام جمعه چالوس از دهه فجر به عنوان دهه آگاهی بخشی و معرفت افزایی یاد کرد و گفت: باید از این ایام در جهت تقویت روحیه انقلابی مردم به ویژه نسل جوان بهره گرفته شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس بعد از ظهر امروز 26 دی ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به این که ماه دی از قبل از انقلاب تا به امروز تاریخ پرخاطره ای برای ملت ایران بوده است، گفت: خروج شاه از کشور در این تاریخ طلیعه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.

راشدی با بیان این که ملت ایران با برچیدن پایه های حکومت طاغوت در این کشور یک حکومت دینی با محوریت مردم را پایه گذاری کردند، بیان داشت: امروز این نظام دینی به الگویی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که حکومت پهلوی تا آخرین لحظه از عمر خود وابسته به آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود، افزود: مسؤولان رژیم سابق بدون نظر آمریکایی ها قادر به انجام هیچ طرح و برنامه ای در کشور نبودند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمنی آمریکا با ملت ایران یک دشمنی دیرینه است، تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی از نخستین روز پیروزی این انقلاب، توطئه های متعددی را برای براندازی نظام دینی طراحی کردند که با هوشیاری و بصیرت مردم شکست خوردند.

امام جمعه چالوس به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در این اغتشاشات کاملاً آشکار بوده است، گفت: آمریکایی ها بار دیگر با دخالت در امور کشورمان، دشمنی خود با ملت ایران را ثابت کرد.

وی با تقدیر از همه دستگاه های امنیتی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت کشور، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در نهایت صبوری و متانت با اعتراض ها برخورد کرد و اجازه سوء استفاده دشمنان از فضای به وجود آمده را ندادند.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که همه باید در حفظ این نظام و انقلاب خود را سهیم بدانیم، بیان داشت: مردم بدانند که برای اینکه این انقلاب به وجود آید همه اقشار نقش داشتند و امروز برای حفظ آن نیز همه مردم نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که مردم به خوبی می دانند که این انقلاب به همین راحتی به دست نیامده است، گفت: این نظام دینی با خون های پاک جوانان بسیاری پایه گذاری شده و استقرار یافته که امروز همه ما در حفظ و حراست از آن وظیفه داریم.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، این ایام پیش روی را فرصتی برای بازخوانی آرمان ها و ارزش انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید خدمات ارزشمند این نظام و انقلاب دینی به صورت شفاف و دقیق برای عموم جامعه تبیین و تشریح شود.امام جمعه چالوس در ادامه با تأکید براین که دهه مبارک فجر فرصت مناسبي براي تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي است، تصریح کرد: نسل جوان باید با دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر دستاوردهای ارزشمندی در حوزه های مختلف به دست آورده است، گفت: این دستاوردهای ارزشمند در شرایط تحریم با توان داخلی به دست آمده است.حجت الاسلام راشدی از دهه فجر به عنوان دهه آگاهی بخشی و معرفت افزایی یاد کرد و افزود: باید از این ایام در جهت تقویت روحیه انقلابی مردم به ویژه نسل جوان بهره گرفته شود.

امام جمعه چالوس با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های دشمن ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی است، بیان داشت: به همین دلیل در ایام دهه فجر باید دستاوردهای مهم انقلاب بیشتر در معرض نمایش عموم قرار گیرد تا توطئه دشمنان علیه انقلاب خنثی شود.

وی با تأکید براین که همه ما باید توان خود را در بالا بردن بصیرت و شناخت نسبت به انقلاب بالا ببریم، بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهمی که می تواند از کشور در برابر هجمه های دشمنان محافظت کند، بصیرت و روحیه انقلابی گری است.

captcha