قرآن انسان را به سوى رشد و بالندگى سوق مى‌دهد
کد خبر: 3682826
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

قرآن انسان را به سوى رشد و بالندگى سوق مى‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن به صورتى موزون و دل انگيز، قوا و استعدادهاى انسان را به سوى رشد و بالندگى سوق مى‌دهد و همواره بر آن است كه بين جسم و روح، عاطفه و عقل، دين و دنيا، فكر و عمل، كار و عبادت و در نهايت، بين انسان و خدا، ارتباطى منسجم و پيوندى ناگسستنى و پايدار ايجاد كند.

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن به صورتى موزون و دل انگيز، قوا و استعدادهاى انسان را به سوى رشد و بالندگى سوق مى‌دهد و همواره بر آن است كه بين جسم و روح، عاطفه و عقل، دين و دنيا، فكر و عمل، كار و عبادت و در نهايت، بين انسان و خدا، ارتباطى منسجم و پيوندى ناگسستنى و پايدار ايجاد كند.
 وی افزود: قرآن کتابى است الهى که براى انسان‌ها نازل شده و در طول قرن‌هاى متمادى انسان‌هایى تربیت کرده است که هر یک همچون ستاره‌اى پر فروغ در میان جوامع درخشیده و به زندگى انسان‌ها معنا بخشیده و زمینه ساز حرکت‌هاى آزادى بخش در میان ملت‌ها بوده است.
وی با استناد به آیه 138 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: این قرآن بیانى روشن براى مردم و راهنمایى بزرگ براى پرهیزگاران است.
حجت‌الاسلام جلیلی ادامه داد: راه و روشى كه قرآن براى انسان‌ها ترسيم مى‌كند، بر اساس قوانين آفرينش و نظام احسن بنا شده و مخاطب آن، انسان‌هايى است كه به آن گرايش، ايمان و يقين پيدا كرده‌اند، براى چنين كسانى، پيام‌هاى قرآن، روشن و قابل درک است.
وی بیان کرد: بشر، با همه پیشرفت‌ها در زمینه علوم و تکنولوژى، به علت انحرافات اخلاقى و تربیتى که حاکى از عدم وجود یک نظام صحیح تعلیم و تربیت است که گرفتار بحران و نابسامانی‌هاى فراوانى می‌دانند. نداشتن یک جهان بینى صحیح و فقدان یک دیدگاه درست در باره خدا و جهان و انسان و تعلیم و تربیت و همچنین عدم آشنایى با ساختار وجودى انسان از دیدگاه وحى، سبب بروز بحران شدیدى در ارزش ها و ناهماهنگى فراوان در فرایند نظام آموزش و پرورش در جهان شده است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با اشاره به امام رضا(ع) یادآور شد: امام رضا(ع) می فرمایند: خداوند رحمت کند بنده‌ای را که زنده می‌کند امر ما را؛ پرسیدم چگونه زنده می‌کنند امر شما را؟ حضرت فرمودند: با تعلیم و فراگیری علوم ما به خودش و مردم، و زمانی که مردم به زیبایی کلام ما علم پیدا کنند هر آیینه از ما تبعیت می کنند.
حجت‌الاسلام جلیلی انسان صالح را میوه تعلیم و تربیت قرآنی دانست و تاکید کرد: انسان صالح که میوه نظام تعلیم و تربیت قرآنى است، داراى شخصیتى موزون و هماهنگ است که در مسیر زندگى تکاملى از عزمى راسخ برخوردار است، به نحوى که در فرآیند عملى و دربرخوردهاى زندگى، روشى صادقانه داشته و همواره بر اساس راستى و صداقت زندگى مى کند. چنین شخصیتى، مقرَّب درگاه الهى و سرشار از ایمان است، به طورى که مى تواند رهبرى و هدایت خود و دیگران را به عهده بگیرد.

captcha