ارسال 4 هزار و 632 اثر به جشنواره ملی شعر نیما
کد خبر: 3682852
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

ارسال 4 هزار و 632 اثر به جشنواره ملی شعر نیما

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 4 هزار و 632 قطعه شعر از شاعران فارسی سرا به جشنواره ملی شعر مازندران رسیده که مجموعه‌ای از سروده های 915 شاعر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از فارس عباس زارع اظهار کرد: روز گذشته با حضور در دبیرخانه جشنواره ملی شعر مازندران(نخستین نشان شعر نیما) واقع در میدان ابن شهرآشوب، فعالیت‌های انجام شده این دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و راه نیما یوشیج و شناسایی ظرفیت شعر مازندران و کشور تدارک دیده شده و تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با قدردانی از تلاش بی‌وقفه احسان مهدیان دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی شعر مازندران و همکاران در این دبیرخانه، گفت: تاکنون، 4 هزار و 632 شعر از آثار شاعران فارسی سرا به جشنواره رسیده که مجموعه‌ای از سروده‌های 915 شاعر است.
این مسؤول ادامه داد: 237 اثر از 181 شاعر مازندران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و آثاری که به زبان بومی بوده است را به جشنواره شعر بومی «نوج» ارجاع دادیم.
زارع بیان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان دی ماه است و این تاریخ تمدید نمی‌شود، همچنین زمان برگزاری جشنواره 19 بهمن ماه به میزبانی شهرستان نور است.
وی در پایان گفت: نیما یوشیج نماد شعر مازندران است، تلاش می‌شود که نخستین جشنواره ملی شعر نیما در شان و جایگاه این شاعر بلندآوازه باشد.

captcha