رژیم طاغوت زن را از هویت اصلی‌اش دور کرده بود
کد خبر: 3682881
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

رژیم طاغوت زن را از هویت اصلی‌اش دور کرده بود

گروه معارف: یک استاد حوزه علمیه در همدان گفت: رژیم طاغوت با شعار عوام‌فریبانه «آزادی برای زن» او را از هویت اصلی دور کرده و به قید فساد اخلاقی،برهنگی و کالای تجاری کشاند.

حجت‌الاسلام جعفر رحمانی، استاد حوزه علمیه ملاعلی آخوند معصومی در همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: شاید به جرأت می‌توان گفت که ظلم به زن در زمان طاغوت از جهاتی شبیه آن چیزی بود که در زمان جاهلیت وجود داشت.
وی ادامه داد: تنها تفاوت آن این است که در رژیم طاغوت با شعار عوام‌فریبانه آزادی برای زن، او را از هویت اصلی و نعمت خدادادی واقعی دور کرده و به قید فساد اخلاقی،برهنگی و کالای تجاری کشاند.
حجت‌الاسلام رحمانی ابراز کرد: دشمنان اسلام بدانند که توطئه کشف حجاب و به پاکردن تظاهرات بزرگ در مشهد و اعتراض به این وضع هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استعمارگران طراح اولیه این نقشه‌ها بودند، گفت: آنها دندان تیز کرده بودند تا شرف ملی و مذهبی ملت مسلمان را از ناحیه اصلی‌ترین و مؤثرترین رکن جامعه که زنان بودند، نابود کنند.
استاد حوزه علمیه ملاعلی معصومی در ادامه با بیان اینکه نباید حجاب را منافی حیثیت انسانی و اصل آزادی فرد دانست،گفت:برخی حجاب را موجب سلب حق آزادی به عنوان حق طبیعی بشری و اهانت به حیثیت، عزت و کرامت انسانی دانسته‌اند پاسخ این است حجاب در اسلام یک وظیفه‌ای است که بر عهده زن نهاده شده است.
وی تصریح کرد:اسلام دستور داده است که زن در برخورد و معاشرت با مردان نامحرم باید کیفیت خاصی را در لباس پوشیدن رعایت کند این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده و نه چیزی است که با حیثیت، کرامت حقوق طبیعی او منافات داشته باشد.
این استاد حوزه علمیه افزود: اینکه اسلام زن یا مرد را مقید کرده است که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کند و به گونه‌ای رفتار کند که آرامش دیگران را برهم نزنند و تعادل اخلاقی از بین نرود، نباید این مطلب را زندانی کردن، اسارت یا بردگی نامید.
حجت‌الاسلام رحمانی افزود: هستند بانوانی که در استمرار بر حجاب از هیج استهزاء و تمسخری ابا ندارند چراکه آنان اعتقاد دارند که «حجاب عزت است نه اسارت» و حکم خداوند به واسطه مسخره مردم تغییر نخواهد کرد و این زنان و دختران باعث افتخار و مباهات پدر مهربان امام زمان(عج) هستند.

captcha