حضور 800 حافظ اسدآبادی در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن
کد خبر: 3682913
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

حضور 800 حافظ اسدآبادی در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد عنوان کرد: سهم امسال شهرستان اسدآباد در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 800 نفر است که این تعداد به طور کامل مشغول به آموزش هستند.

علی قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 وقف جدید به مجموع وقفیات این شهرستان اضافه شده است.
وی افزود: وقف قطعه زمینی به مساحت 500 متر مربع جهت ساخت مسجد روستای رستم آباد به ارزش 15 میلیون تومان و وقف زمینی به مساحت 400 متر مربع جهت ساخت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)روستای لک لک به ارزش 10 میلیون تومان از جمله موفوفات به ثبت رسیده در این شهرستان است.
قبادی اضافه کرد: وقف 170 متر زمین جهت ساخت بوستان روستای چنار به ارزش 11 میلیون تومان و زمینی به مساحت 300 متر زمین برای ساخت حسینیه مسلم بن عقیل شهر آجین به ارزش 20 میلیون تومان از دیگر وقف‌های به ثبت رسیده در این مجموعه است.
رئیس اداره اوقاف اسدآباد عنوان کرد: سهم امسال شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 800 نفر است که به لطف خدا، این تعداد به طور کامل توسط 22 مربی در 22 نقطه از شهرستان در مساجد، حسینیه و دارالقرآن و ... مشغول به آموزش هستند.
وی با بیان اینکه مخاطبان این طرح گروه‌های سنی 4 تا 50 ساله هستند ابراز کرد: علاوه بر دوره‌های حفظ، جلسات روخوانی و روان خوانی قرآن نیز در این طرح پیگیری می‌‌شود.
قبادی با بیان اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن در این شهرستان وجود ندارد عنوان کرد: سهم شهرستان درطرح تربیت حافظان قرآن، سال گذشته 750 نفر بود که امسال خوشبختانه شاهد افزایش این آمار هستیم، گفتنی است حاضرین در این طرح به مروز زمان حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

captcha