برنامه‌های دهه فجر از ادرات خارج و در کوچه و خیابان‌ها اجرا شود
کد خبر: 3682918
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
بسطامی:

برنامه‌های دهه فجر از ادرات خارج و در کوچه و خیابان‌ها اجرا شود

گروه فرهنگی: معاون ارشاد لرستان با بیان این‌که برنامه‌های دهه فجر باید از پشت درهای بسته ادارات بیرون بیاید و در کوچه و خیابان‌ها جریان پیدا کند، گفت: برنامه‌های امسال باید به‌گونه‌ای تدوین شود که در آن هم حرمت ایام فاطمیه در نظر گرفته شود و هم حضور مردم را در برنامه‌های دهه فجر لحاظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سه‌شنبه، 26 دی در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر لرستان، با تاکید بر این‌که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، مردم هستند، گفت: برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید از پشت درهای بسته ادارات بیرون بیاید و در کوچه و خیابان‌ها جریان پیدا کند .
وی با اشاره به هم‌زمانی ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه، گفت: برنامه‌های امسال باید به‌گونه‌ای تدوین شود که در آن هم حرمت ایام فاطمیه در نظر گرفته شود و هم حضور مردم را در برنامه‌های دهه فجر لحاظ کنیم.
یسطامی ادامه داد: از هزاره اول قبل از میلاد و حکومت آرایایی‌ها تا زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، حرم قدرت در سرزمین ایران از بالا شکل می‌گرفت و سلسله‌ای و شاهی می‌رفت و سلسله‌ای و شاهی دیگر می‌آمد.
وی افزود: حتی کسی مثل نادر هم که از طبقات پایین به راس هرم قدرت رسید برای مشروعیت خود دست به دامن این جمله می‌شود که «من فرزند شمشیرم»، نزدیک به چندین سال نوع نگاه به قدرت به همین شکل بود و از سوی دیگر شکست‌ها و عهدنامه‌های ننگین زمان قاجار و آشنایی با کشورهای اروپایی، شگفتی بخش اعظمی از جامعه را نسبت به تمدن غرب در پی داشت که ماحصل آن خود باختگی فرهنگی بود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: حتی برخی قلم به دستان ما نگاه‌شان این‌گونه بود که ایرانیان از متوحش‌ترین مردم عالم‌اند که نمونه آن‌را در کتاب شراره‌های استبداد نوشته شیخ ابراهیم زنجانی مربوط به عهد قاجار به‌خوبی مشهود و روشن است.
بسطامی در ادامه با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، اظهاکرد: با نگاه تحلیلی به شعارهای دوران انقلاب که از رهبریت و مردم ساطع می‌شد به یک فرمول و یک ایده می‌رسیم که می‌گوید نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی، فرمولی که استقلال و آزادی ما را در خودباوری فرهنگی و اجتماعی می‌بیند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: برونه‌ی این نوع نگاه فرهنگی، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی برای دین و ملت بود و شاهد بودیم و بر این باورم که با انقلاب اسلامی هرم قدرت وارونه گشت و از دل مردم و طبقات پایین جامعه سر بر آورد .

captcha