پیشنهاد وزیر هندی برای آموزش قرآن در مدارس
کد خبر: 3682919
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

پیشنهاد وزیر هندی برای آموزش قرآن در مدارس

گروه بین‌الملل: مانکا گاندی، وزیر امور زنان و کودکان هند پیشنهاد داد کتاب‌های مقدس ادیان مختلف از جمله اسلام در مدارس آموزش داده شود تا تصورات نادرست در مورد ادیان از سنین کودکی در ذهن کودکان نقش نبندد.

پیشنهاد وزیر هندی برای آموزش قرآن در مدارسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه هندوستان تایمز؛ گاندی گفت: دانش‌آموزان مدارس باید با کتاب‌های مقدس شش دین بزرگ جهان از جمله قرآن و انجیل آشنا شوند تا زمینه برای رفع تصورات نادرست نسبت به ادیان مختلف فراهم شود.

این وزیر هندی افزود: این روزها، تنش‌های دین محور زیادی وجود دارد. یکی از دلایل آن این است که کودکان به اندازه کافی در مورد دیگر ادیان نمی‌دانند و نفرت کور سبب ایجاد مشکل می‌شود.

گاندی در نظر دارد از وزارت توسعه منابع انسانی بخواهد ترتیبی بدهند که حداقل دوبار در هفته، کلاس‌هایی با موضوع کتاب‌های مقدس شش دین بزرگ در مدارس برپا شود.

وزیر امور زنان و کودکان هند گفت: چند نفر از ما کتاب‌های دینی خود را خوانده‌ایم؟ من قرآن را خوانده‌ام. چند نفر از ما می‌دانیم که حضرت محمد [ص] مخالف جنگ بوده است؟ در زمان ما علم اخلاق درس داده می‌شد اما آن درس نیز دیگر در مدارس ارائه نمی‌شود.

با روی کار آمدن حزب ملی‌گرا و هندوی بهارتیا جاناتا در سال‌‌های اخیر، هندوستان شاهد افزایش خشونت‌ها علیه اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان است/.

captcha