تندیس «ابن سینا» در مراکز پزشکی اسپانیا نصب می‌شود
کد خبر: 3682925
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

تندیس «ابن سینا» در مراکز پزشکی اسپانیا نصب می‌شود

گروه بین‌الملل: تندیس «بوعلی سینا»، فیلسوف، دانشمند و پزشک مسلمان ایرانی به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در مادرید در یکی از مراکز پزشکی اسپانیا نصب می‌شود.

تندیس «ابن سینا» در مراکز پزشکی اسپانیا نصب می‌شودبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ خانم کارملا کالس بوردت، معاون بین‌الملل دانشگاه آئوتونومای مادرید و خوان آنتونیو وارگاس، رئیس دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو كردند.

اسماعیلی در سخنانی، به همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک دانشگاه آئوتونوما و رایزنی فرهنگی ایران اشاره كرد و گفت: خوشحالیم که پس از گذشت سه سال با هماهنگی رایزنی فرهنگی برای اعزام نمایندگان چهار دانشگاه اسپانیا به ریاست دانشگاه آئوتونوما به ایران، اکنون دانشگاه آئوتونومای مادرید ارتباط و همکاری‌هایی خوبی را با دانشگاه‌های ایران بویژه علامه طباطبایی(ره) و تهران در دست اجرا دارد.

رایزن فرهنگی كشورمان با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ایران‌شناسان اسپانیایی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران را برای برنامه‌ریزی‌های لازم و همکاری‌های گسترده‌تر، اعلام كرد.

اسماعیلی همچنین، خواستار نصب مجسمه «بوعلی سینا» در دانشکده علوم پزشکی یا یکی از بیمارستان‌های مادرید شد.

خانم کارملا کالس بوردت، معاون بین‌الملل دانشگاه آئوتونومای مادرید نیز در سخنانی، ضمن تشکر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی ایران برای اعزام هیأت‌های این دانشگاه به ایران اظهار كرد: برگزاری همایش مشترک با دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در خصوص چهار صد سال روابط ایران با کشورهای اسپانیایی زبان یکی از برنامه‌های موفق حوزه بین‌الملل دانشگاه آئوتونوما است.

وی اظهار امیدواری کرد که این همایش طی اسفندماه سال جاری با کیفیت خوبی در اسپانیا برگزار شود.

وارگاس، رئیس دانشکده علوم پزشکی مادرید نیز ضمن استقبال از پیشنهاد نصب مجسمه بوعلی سینا در این دانشکده اظهار كرد: نصب مجسمه بوعلی سینا که از مهمترین و مشهورترین حکیمان و اطبا در جهان است، موجب افتخار هر مرکز پزشکی و علمی بوده و بر این اساس تمام تلاش خود را برای معرفی مکانی مناسب برای این کار  به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه، آمادگی دانشکده پزشکی را نیز برای همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

در ادامه این دیدار، موضوع برگزاری گفت‌وگوی فرهنگی ایران و اسپانیا با همکاری دانشگاه تهران مطرح شد/.

captcha