خادمان اربعین فعال در سازمان اوقاف تجلیل شدند
کد خبر: 3682927
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

خادمان اربعین فعال در سازمان اوقاف تجلیل شدند

گروه جامعه: مراسم تجلیل از خادمان و فعالان اربعین حسینی همزمان با شکرانه ختم 30 جزء قرآن کریم با حضور قائم مقام سازمان اوقاف، معاونان و مدیران کل ادارات اوقاف استان‌ها در سازمان اوقاف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همزمان با ختم کامل قرآن کریم، مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی با حضور عبدالرضا عابد قائم مقام، سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و از 20 نفر از خادمان و مسئولان موکب‌های اربعین تجلیل شد.

عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف در این مراسم گفت: سازمان اوقاف طی چند سال اخیر برابر تدابیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان با تمام امکانات در مراسم اربعین حسینی در ایران و عراق حضور یافته و به خادمان حسینی خدمت کرده است.

وی تأکید کرد: فرهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی امروز با تدابیر مقام معظم رهبری در قالب یک فرهنگ تأثیر‌گذار نهادینه شده است و این حماسه بزرگ جهانی روز به روز در حال تقویت و گسترش است.

رئیس ستاد اربعین سازمان اوقاف با بیان اینکه این سازمان در زمینه خدمات رسانی به زائران اربعین پیشگام و پیشتاز بوده است، تصریح کرد: مردم حضور اوقاف و نقش موقوفات را در مراسم اربعین لمس می‌کنند. براساس آخرین آمار و ارقام سامانه جامع بیشترین نیات موقوفات به امام حسین(ع) و عاشورا و عزاداری حسینی اختصاص دارد.

عابد با قدردانی از زحمات تمامی فعالان اربعین به ویژه در سطح ادارات اوقاف استان‌ها و شهرستان‌ها، تصریح کرد: این حضور موثر و ارزشمند در مراسم اربعین موجب اعتماد بیشتر مردم به فرهنگ وقف شده است. کارکنان اوقاف در ایام اربعین حسینی با روحیه جهادی در موکب‌های حسینی حضور یافتند و به مردم و به زائران خدمت کردند.

وی در ادامه خواستار قدردانی مدیران کل استان‌ها از عناصر فعال موکب‌های اربعین در سطح ادارات شد.

در پایان این مراسم با حضور قائم مقام سازمان و معاون فرهنگی و اجتماعی 20 نفر از مدیران و مسئولان فعال در موکب‌های اربعین حسینی تجلیل شدند. همچنین در این مراسم از فعالان فرهنگی قرآنی سازمان اوقاف به شکرانه ختم کامل قرآن کریم قدردانی شد.

captcha