روند شعر امروز امیدبخش است/ حجاب دلیلی برای بازگشت به وطن
کد خبر: 3682934
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
در شابک مطرح شد:

روند شعر امروز امیدبخش است/ حجاب دلیلی برای بازگشت به وطن

کانون خبرنگاران نبأ: مژگان عباس‌لو با بیان اینکه روند شعر امروز امیدبخش است و در سال‌های اخیر شاعران خانم بسیار خوبی داشته‌ایم که توانسته‌اند شعر عفیف زنانه را بسیار زیبا بگویند، گفت: من هفت سال در آمریکا زندگی کردم اما زمانی که دخترم 9 ساله شد به‌خاطر حجاب در آمریکا با مشکل روبرو شد و به همین دلیل به ایران برگشتیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مژگان عباس‌لو، شاعر با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص لزوم تحصیلات آکادمیک برای شاعر شدن، گفت: برای شاعران شدن حتما نباید تحصیلات ادبیات داشت و دانشکده ادبیات لزوما شاعر و نویسنده تربیت نمی‌کند هرچند که شاعران و نویسندگان خوبی ازآن خارج شده‌اند.
این شاعر در معرفی آثار خود عنوان کرد: من پنج مجموعه شعر دارم با نام‌های «مثل آوازهای عاشق تو»، «شاید مرا دوباره به خاطر بیاوری» که یکی از این دو مجموعه برنده جایزه بانوی فرهنگ و دیگری برنده جایزه دوسالانه پروین اعتصامی شد، «از سیب‌ها بپرس»، «هم قفسان» و دیگری با نام «از لب برکه‌ها» که جایزه عباس یمینی شریف و نشان ماهی سیاه کوچولو را از آن خود کرده است.
وی ادامه داد: خانم پانته آ صفایی کتابی دارند به نام «خوش به حال آهوها» که یکی از بهترین‌هاست در میان شاعران خانم و امپراتور غزل عاشقانه فاضل نظری است که تمام کتاب‌های‌شان عالی است.
عباس‌لو با اشاره به روند شعر امروز، عنوان کرد: روند شعر امروز امیدبخش است. زمانی امیدی به این نداشتم که شعر فارسی از حالت مردانه دربیاید و خانم‌ها بتوانند در این زمینه عرض اندامی کنند اما در سال‌های اخیر شاعران خانم بسیار خوبی داشته‌ایم که توانسته‌اند شعر عفیف زنانه را بسیار زیبا بگویند و امید زیادی دارم که شعر بانوان پیشرفت کند و پروین اعتصامی‌های بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به آروزی کتابی خود، اظهار کرد: من هفت سال در آمریکا زندگی کردم و در آنجا ادامه تحصیل دادم اما زمانی که دخترم 9 ساله شد به‌خاطر حجاب در آمریکا با مشکل روبرو شد و به همین دلیل به ایران برگشتیم. آرزو می‌کنم روزی در سبد خانوار هر خانواده ایرانی یک کتاب هم گنجانده شود.
یادآور می‌شود، معرفی و متن‌خوانی کتاب «شرف خاک» به قلم مهدی خدادادی از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود.

captcha