تعاملات بین دستگاه‌های فرهنگی یک حلقه گمشده است
کد خبر: 3682947
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

تعاملات بین دستگاه‌های فرهنگی یک حلقه گمشده است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از ابتکار جهاد دانشگاهی خوزستان در طراحی تفاهم‌نامه فرهنگی و قرآنی با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: این تعاملات بین دستگاه‌ها حلقه‌ گمشده‌ای است که کمتر در کارها می‌شود از آن اطلاع پیدا کرد، دستگاه‌ها فعالیت‌هایی دارند؛ اما تعاملات بین آنها شاید به آن اندازه نباشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد دانشگاهی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز 27 دی‌ماه با حضور مدیران این دو سازمان در سالن جلسات جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: از آغوش باز این مجموعه ارزشمند در اقدامات و تعاملات فرهنگی صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدواریم این قدم‌ها مورد رضای قرآن کریم قرار بگیرد و ما سعادت پیدا کنیم در جهت نشر معارف قرآنی و اعتلای فرهنگ قرآن قدم برداریم.

وی به عظمت قرآن کریم و استحکام هدایت آن اشاره کرد و گفت: در حدیث داریم بعد از عظمت خداوند در این عالم، بزرگی قرآن از همه چیز بالاتر است. خداوند قرآن را پر استحکام معرفی کرده است: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»(اسراء، 9) قرآن دارای هدایت پایدارتر  و قول حکمیانه خدا است که هیچ بخشی از آن هیچ گاه فرو نمی‌ریزد و تفاوت علم و حکمت نیز همین است. علم دچار خطا می‌شود؛ اما حکمت دانشی بدون خطاست و قرآن بشر را به این حکمت فراخوانده است.

بلک با بیان اینکه یکی از مسیرهای سعادت جامعه امروز در روی آوردن به قرآن کریم است افزود: قرآن تطابق کاملی با نیازهای بشر دارد. خداوند قرآن را «قول کریم» معرفی کرده است و کرامت به معنی پاسخ به همه نیازها است؛ به عبارتی قرآن همه نیازهای بشری را در درون خود پاسخ می‌دهد و جلوه‌های این پاسخگویی در قرآن خیلی زیباست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه قرآن کریم زندگی‌بخش و شفادهنده جان انسان‌هاست، تأکید کرد: باید این نعمت الهی را شاکر باشیم که در پرتو نظام اسلامی این بارقه نور درخشیدن گرفته و دل‌ها را به خود جلب کرده است.

وی با اظهار خرسندی از تشکیل چنین جلسه و شکل گیری این همکاری بین جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و خود این نهاد(جهاد دانشگاهی) از زایش‌های مثبت این انقلاب است. ما نیز در نهادی هستیم که خود را متولد این انقلاب می‌داند. این تعاملات حلقه‌ گمشده‌ای است که کمتر در کارها می‌شود از آن اطلاع پیدا کرد. دستگاه‌ها فعالیت‌هایی دارند؛ اما تعاملاتمان شاید به آن اندازه نباشد. از این ابتکار بسیار خوب که پیشنهاد دهنده آن سازمان جهاددانشگاهی است، تشکر می‌کنم.

بلک ادامه داد: در جلسات گذشته برخی زمینه‌های همکاری احصاء شده است، هر چه از ما برمی‌آید هر چند در این تفاهم‌نامه‌ها نباشدـ خود را موظف می‌دانیم که در بخش‌های قرآنی کنار این مجموعه باشیم، بلکه این همکاری زمینه مناسبی برای جلب تعاملات سایر دستگاه‌ها باشد. امیدواریم در روزهای آینده در ایام دهه فجر مجموعه‌ای که به همین منظور پیش‌بینی شده آغاز به کار کند و ما افتخار داشته باشیم با امکانات مناسبت‌تری پذیرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: از این ابتکار خوب و همچنین جدیتی که در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان در بخش قرآنی به ویژه در خبرگزاری ایکنا وجود دارد،‌ تشکر می‌کنم.

iqnakhouzestan@

captcha