روحانیت دِین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است
کد خبر: 3682950
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

روحانیت دِین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روحانیت دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است، بطوری که 17 هزار طلبه و روحانی عمامه به دست در جنگ حاضر شدند و در دفاع از حرم زینب(س) نیز 30 روحانی به خیل شهدای مدافع حرم پیوستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز، 27 دی‌ماه در اجلاسیه شهدای روحانی استان که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: شهدا انسان‌هایی مخلص و با ایمان مستحکم بودند که تصمیم بزرگی گرفته و راه شهادت را انتخاب کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: خداوند شهدا را بی حکمت انتخاب نمی‌کند، شهدا انسان‌های محکمی هستند که از وصف آنان عاجزیم. شهدا قبل از آن‌که به این مقام برسند، در وجود خود لیاقت شهادت را ایجاد کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه شهدا همچون ستاره‌هایی در ظلمت شب می‌درخشند، افزود: از جمله اقشاری که در حقیقت می‌توان به عنوان طلایه‌داران شهدا از آنان نام برد، روحانیون و علما هستند.
غیب‌پرور با اشاره به این‌که تاریخ ایران دارای چهره‌های روحانی برجسته‌ای است، بیان کرد: از جمله علمای بزرگی که در راه حفظ دین اسلام، جان خود را ایثار کردند، می‌توان شهید ثانی را نام برد که آثار ارزشمندی در زمینه فقه از ایشان به یادگار مانده است.
وی ادامه داد: شیخ فضل‌الله نوری که از علما و مدافعان حریم اهل بیت عصمت و طهارت بود، آن‌چنان مظلومانه به دار آویخته شد و آن‌چنان حکومت فضا را آلوده ساخته بود که مردم به جنازه ایشان بی‌حرمتی کرده و حتی پسرش در مراسم اعدام او کف زد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز از میان روحانیت بود که در آن دورانی که شرق و غرب می‌گفتند « دین از سیاست جدا است» و « دین یک امر شخصی است»، برخاست و حکومتی دینی برپا کرد.
غیب‌پرور عنوان کرد: روحانیت دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است، بطوری که 17 هزار طلبه و روحانی عمامه به دست در جنگ حاضر شدند و در دفاع از حرم زینب(س) نیز 30 روحانی به خیل شهدای مدافع حرم پیوستند.

captcha