مؤسسات قرآنی در بحث پرداخت بیمه‌ها جزو کارگاه‌های کم بازده محسوب شوند
کد خبر: 3682964
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
شاهسونی:

مؤسسات قرآنی در بحث پرداخت بیمه‌ها جزو کارگاه‌های کم بازده محسوب شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با یادآوری اینکه بیمه فعالان قرآنی همان بیمه هنرمندان با داشتن نقایصی است، پیشنهاد داد تا مؤسسات قرآنی در بحث پرداخت بیمه جزو کارگاه‌های کم بازده محسوب شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس امروز، 27 دی‌ماه در نشست مدیران مؤسسات قرآنی این استان با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد که در شیراز برگزار شد، به مباحث و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان مؤسسات اشاره کرد و به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت.
وی اظهار کرد: مؤسسات قرآنی از طرف بیمه تأمین اجتماعی به شدت تحت فشار هستند که باید حتماً نیروهای خود را بیمه کنید حتی اگر نیرو خودش هم بگوید نمی‌خواهم بیمه شوم، این بیمه اجباری است و اگر مؤسسه‌ای چنین کاری نکرد، جریمه خواهد شد.
شاهسونی افزود: چند سال پیش بیمه فعالان قرآنی راه افتاد که همان بیمه هنرمندان بود و فازی کنار آن با عنوان بیمه قرآنیان باز کردند که هنوز هم رسماً این بیمه به عنوان بیمه فعالان قرآنی ثبت نشده است و کسی که به تأمین اجتماعی مراجعه می‌کند با عنوان هنرمندان بیمه می‌شود نه قرآنیان.
وی با یادآوری اینکه مزایای این بیمه نیز کم است، گفت: در این نوع بیمه هنرمندان، مرخصی زایمان و بیمه بیکاری وجود ندارد و تنها حسن آن بازنشستگی است و حتی برای داشتن دفترچه بیمه هم باید مبلغی پرداخت شود.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، پیشنهاد داد تا نوع بیمه فعالان قرآنی از بیمه هنرمندان متمایز شود و ادامه داد: در کشور کارگاه‌هایی به عنوان کارگاه‌های کم بازده هستند که بیمه این‌ها یعنی حق کارفرما را دولت را پرداخت می‌کند و در 40 سال گذشته چنین بوده است که این کارگاه‌ها نظیر کارگاه‌های تولیدی پوشاک، موزاییک، قالی بافی، صنایع دستی و غیره است.
وی اضافه کرد: در این نوع بیمه هر کارگاهی می تواند 5 نفر را بیمه کند با مبلغی کمتر از فعالان قرآنی و با مزایای کامل بیمه تأمین اجتماعی لذا ما درخواست می شود از طریق دولت و مجلس مؤسسات قرآنی جزو کارگاه های کم بازده محسوب شوند.
شاهسونی در ادامه به بحث مشکلات مالی مؤسسات اشاره کرد و گفت: در دوره‌هایی وزارت ارشاد حمایت‌های خوبی از موسسات داشت به عنوان مثال از بابت اجاره، طبق سندی که مؤسسه می‌داد نصف اجاره سالانه را کمک می‌کرد یا گاهی اوقات در بحث تجهیزات در سال بر مبنای اینکه در آزمون ارشاد چقدر شرکت و قبولی داشتند مبلغی دریافت می‌کردند که برای برخی از موسسات بسیار خوب بود.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: اگر بتوان آن سنت حسنه را احیا کرد، هم در بحث اجاره و یا حتی برای ساخت و سازها که قبلاً تا 50 درصد و در روستا تا 20 میلیون تومان و در شهرها تا 40 میلیون تومان کمک می‌کردند.  
وی در پایان بر لزوم شکل‌گیری معاونت قرآن اداره‌کل ارشاد در استان فارس تأکید کرد تا بتوان از جایگاه حقوقی این معاونت برکات لازم به مؤسسات قرآنی برسد.

captcha