42 هزار مداح عضو سامانه طوبی از ابتدای فاطمیه خدمات ویژه دریافت می‌کنند
کد خبر: 3682971
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
‌فتحی:

42 هزار مداح عضو سامانه طوبی از ابتدای فاطمیه خدمات ویژه دریافت می‌کنند

گروه جامعه: مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال با اشاره به ثبت‌نام بیش از 42 هزار مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) در سامانه برخط طوبی از ارائه خدمات ویژه به این قشر همزمان با آغاز ایام فاطمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فتحی، ‌مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ارائه خدمات ویژه به مداحان عضو سامانه طوبی، گفت: سامانه طوبی با هدف، هدف‌گذاری دقیق بر تشکل‌های دینی و ساماندهی آن‌ها برای دوری از برخی معضلات و همچنین نظارت، هدایت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی در سطح کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سامانه طوبی با در دست‌ داشتن بانک اطلاعاتی تشکل‌های دینی و مداحان کشور و همچنین نظم بخشیدن به آن‌ها راه‌اندازی شده است، افزود: یکی از ویژگی‌های این بانک اطلاعات هوشمند این است که مخاطبان را به‌ صورت خودکار بر اساس داده‌های وارد شده به سامانه، سطح‌بندی می‌کند که این امر به ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های مذهبی کمک شایانی می‌کند.

فتحی با اشاره به اینکه در سامانه طوبی، سامانه جامع مداحان و ذاکران راه‌اندازی‌ شده است، ادامه داد: در این سامانه تمام امور مرتبط با مداحان از جمله توانمندی‌های یک مداح، تجارب او و حتی میزان دانسته‌های او و مواردی که باید بداند به‌ طور طبقه‌بندی‌شده و منظم ثبت شده‌ است.

‌مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۲ هزار مداح، شاعر آئینی و ذاکر اهل‌بیت(ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان در این سامانه برخط طوبی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: بر‌همین اساس و طی توافقنامه‌ای که بین اداره تشکل‌های دینی و مؤسسه هنر و ادبیات هلال به عمل آمد، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) که در این سامانه ثبت‌نام کرده و عضو آن شده‌اند از این پس می‌توانند از محصولات و خدمات این مؤسسه با تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

فتحی ارائه خدمات ویژه به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را در قالب این تفاهم‌نامه مثبت ارزیابی کرد و به ایکنا، گفت: این تفاهم‌نامه و خدمات می‌تواند ما را در برقراری ارتباط با جامعه هدف و بهره‌مندی از نظرات و انتقادات مخاطبانمان بیش از گذشته یاری کند.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی اجرای این طرح برای شاعران آئینی و اعضای هیئت‌های مذهبی نیز تسهیلاتی در راستای استفاده بهینه از خدمات و محصولات این مؤسسه برنامه‌ریزی‌هایی را پیش‌بینی و طراحی کرده‌ایم. از همین رو از تمامی فعالان در حوزه مدح و ستایش اهل بیت(ع) برای ثبت نام در سامانه طوبی، دعوت می‌‌کنیم.

‌مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال تصریح کرد: تمامی شماره تلفن‌های افرادی که عضو این سامانه می‌شوند به صورت هفتگی در بانک اطلاعاتی خدمات به ‌مداحان و ‌ذاکران اهل بیت(ع) اضافه شده و این افراد، پس از دریافت پیامک فعال‌سازی مشمول بهره‌مندی از این خدمات می‌گردند.

فتحی با اشاره به جزئیات خدمات ارائه شده به جامعه مداحان، ستایشگران و شعرای آئینی کشور، بیان کرد: ‌نرم‌افزارهای تلفن همراه و تبلت، کتاب‌های چاپی و الکترونیکی، سامانه پیامکی، آلبوم‌های صوتی، بانک مداحی، بانک اشعار آئینی، کتابخانه هلال و استودیو هلال بخشی از امکاناتی هستند که در گام نخست همزمان با آغاز ایام فاطمیه(س) با خدمات ویژه در اختیار مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) قرار می‌گیرند.

captcha