المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر ساخته شود
کد خبر: 3683010
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

المان ۲۰۰ شهید مفقودالاثر ساخته شود

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در استان قزوین ۲۰۰ شهید مفقودالاثر داریم که خانواده آن‌ها مکانی برای صحبت با شهید ندارند، بنابراین باید المان شهدای مفقودالاثر ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، غلامرضا حقایق پور در جلسه شب گذشته شورای شهر قزوین تصریح کرد: فعالیت بنیاد شهید در دو محور است، محور اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و محور دوم بحث حمایت خدماتی و معیشتی است که در مباحث درمان و وام در خدمت ایثارگران هستیم.به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، غلامرضا حقایق پور در جلسه شب گذشته شورای شهر قزوین تصریح کرد: فعالیت بنیاد شهید در دو محور است، محور اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و محور دوم بحث حمایت خدماتی و معیشتی است که در مباحث درمان و وام در خدمت ایثارگران هستیم.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین ۳ هزار شهید، ۷ هزار جانباز و ۶۶۵ نفر آزاده دارد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ به‌تنهایی از یک دستگاه و دو دستگاه برنمی‌آید، ما قوانین خوبی داریم و وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نیاز جامعه فعلی ما مباحث ترویجی و فرهنگی است، کارهای فرهنگی زمان‌بر است و باید هزینه زیادی کنیم در همین راستا ۱۲ طرح ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت به شورا ارائه‌شده است.
وی با اشاره به طرح‌های ارائه‌شده، یادآور شد: تهیه و نصب سردیس ۷۰ شهید شاخص در خیابان شهدا، به‌واسطه اینکه راهپیمایی و اجتماعات اغلب در این خیابان برگزار می‌شود، می‌تواند یاد شهدا را زنده نگه دارد.
حقایق پور تأکید کرد: برگزاری کنگره شهید بابایی لشگری ابوترابی و رجایی در استان ضروری است، در این زمینه کارهای جسته‌وگریخته در قالب کنگره و همایش برگزارشده است اما کنگره به یک مراسم خلاصه نمی‌شود ما می‌خواهیم از ظرفیت بالای شورا و شهرداری استفاده کنیم تا در طول سال برای هر یک کنگره برگزار کنیم.
وی افزود: تهیه و انتشار کتب ماندگاران استان به‌عنوان یک مجموعه خوب در قالب پک فرهنگی مطرح شود و ۷۰ شهید شاخص در یک کتاب پالتویی در ۴۰ صفحه تهیه شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اثرگذاری سریال شوق پرواز، تصریح کرد: فیلم سینمایی «راه رجا» از زندگی رئیس‌جمهور شهید محمدعلی رجایی، جهت معرفی و ترویج سبک زندگی و ویژگی‌های این شهید بزرگوار که تاکنون مغفول واقع‌شده است، تولید شود.
وی تصریح کرد: آماده‌سازی خانه موزهٔ شهیدان بابایی و ابوترابی نیز پیشنهاد می‌شود در دستور کار قرار گیرد، این منازل طی دو سال اخیر باهمت شهرداری آماده بازدید شده است و ما آمادگی داریم مباحث محتوایی و نمایشگاهی را سامان دهیم.
حقایق پور تأکید کرد: انتشار مجلات خط سرخ شامل بخشی از مطالب شامل سرگذشت شهدا وصایای شهدا و مصاحبه‌های ویژه با بازماندگان می‌تواند در ترویج فرهنگ شهدا تأثیرگذار باشد.
وی یادآور شد: معرفی شهدای شاخص و نام‌گذاری معابر عمومی یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته است و تقریباً به نام همه شهدا خیابان و کوچه نام‌گذاری شده است، پیشنهاد می‌گردد برای شهدای شاخص تابلو تهیه و جای‌گذاری شود که بخشی از بیوگرافی شهدا در آن بیان شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: طرح اجرای المان شهدای مفقودالاثر حدود ۱۰ سال مطرح‌شده است ما نمی‌توانیم برای ۲۰۰ شهید مفقودالاثر هرکدام سنگ مزار بگذاریم چراکه فضای زیادی می‌طلبد پیشنهاد می‌شود در گلزار شهدا این المان نصب شود.
وی هم‌چنین بابیان اینکه انتشار مجموعه نمایشگاهی مجموعه آثار تصاویر ناب شهدا را آماده و در کل کشور منتشر کردیم حتی خارج از کشور ترجمه شده است، تأکید کرد: در این دوره دست‌نوشته‌های ناب داریم که می‌توانیم نمایشگاه برگزار کنیم.
حقایق پور تأکید کرد: گلزار شهدا قزوین جز 10 گلزار شهدا کشور است که بیش از هزار شهید دارد، موزه قزوین دومین موزه در سطح کشور است که نیاز به بازسازی دارد.
وی تأکید کرد: کتابخانه ایثار و شهادت داریم که به دلیل منابع مالی نمی‌توانیم استفاده کنیم در صورت تأمین منابع می‌توان به‌عنوان کتابخانه مرجع مورداستفاده قرار بگیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: استان قزوین ۹۲ خانواده ۲ شهید و یک خانواده ۳ شهید دارد که پیشنهاد می‌شود بازدید از خانواده شهدا توسط شورای شهر برگزار شود.

captcha