شورای شهر مردمی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3683020
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

شورای شهر مردمی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورای شهر مردمی‌ترین نهاد جمهوری اسلامی است که اعضا آن توسط رأی مردم انتخاب می‌شوند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حکمت اله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قزوین در جلسه شورای شهر که شب گذشته با حضور برخی از دانش آموزان عضو شورای دانش‌آموزی در صحن علنی برگزار شد، تصریح کرد: وظیفه شورای شهر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بر عملکرد شهرداری و نظارت بر عملکرد شهردار است.
وی افزود: شورای شهر نهاد اجتماعی و مردمی‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری شکل‌گرفته است که اعضاء از طریق آرا عمومی انتخاب می‌شوند.
رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به برنامه ۵ ساله دوم شهرداری اظهار کرد: این برنامه طی جلسات مختلف بررسی و طی آن بودجه برنامه‌ریزی‌شده است که تلاش می‌کنیم طبق برنامه تدوین‌شده فعالیت کرده و برنامه‌های خوب و پرنشاط در مسائل شهری را اجرا می‌کنیم.
وی افزود: جلسات شورا دو روز در هفته به‌صورت جلسات علنی با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و در برخی از موارد خاص جلسات به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.
داودی خاطرنشان کرد: ۹ کمیسیون در شورا فعال است که برنامه‌ها ابتدا در کمیسیون بررسی و سپس در صحن شورا ارائه می‌شود، لایحه‌ها نیز توسط شهرداری ارائه می‌شود که پس از بررسی در کمیسیون در صحن شورا در مورد آن رأی‌گیری می‌شود که با ۵ رأی تصویب می‌شود.
وی افزود: طرح‌ها نیز توسط اعضای شورا مطرح می‌شود؛ همچنین اعضای شورا بازدید مختلف از شهر دارند و در هفته یک روز دیدار مردمی برگزار و مشکلات را حل می‌کنیم.
رئیس شورای شهر تأکید کرد: شورا همواره در کنار مردم است و دسترسی مردم به اعضای شورا آسان است، ما همواره سعی می‌کنیم در رفع مشکل مردم تلاش کنیم.
زیرگذر برای دسترسی به پارک بانوان جنوب شهر احداث شود
سیده منیره قوامی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین نیز در این جلسه با اشاره به پارک بانوان جنوب شهر تصریح کرد: این پارک در بلوار جمهوری رو به روی پارک مطهری جنب مصلی قرار دارد. پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طرح جدید در نظر گرفته‌شده بود همچنین فضای صخره‌نوردی حذف و احداث خانه مادر و کودک در دستور کار قرارگرفته و کلیات طرح تصویب‌شد.
قوامی یادآور کرد: اولویت این کمیسیون،  به بودجه سال ۹۷  اختصاص پیدا کرد و مقرر شد بودجه آتش‌نشانی جهت تهیه تجهیزات افزایش پیدا کند.
 داودی نیز در این زمینه اظهار کرد: جانمایی پارک بانوان دقیقاً در محل ترافیک پل امام رضا (ع) است که در این نقطه خودروها با سرعت حرکت می‌کنند.
وی افزود: ضرورت دارد که برای دسترسی بهتر طرح زیرگذر مطرح شود، همچنین بحث اشرافیت پل  از سمت بالا نیز باید بررسی شود.

captcha